Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21482
Title: Мистецтво імпровізації у роботі піаніста-концертмейстера в класі естрадно-джазового виконавства
Authors: Цейко, Наталія Олександрівна
Кривицька, Тетяна Антонівна
Affiliation: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Bibliographic description (Ukraine): Цейко Н.О., Кривицька Т.А. Мистецтво імпровізації у роботі піаніста-концертмейстера в класі естрадно-джазового виконавства. Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип 41, том 3, 2021. С. 47-57. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/41-3-8
Journal/Collection: Актуальні питання гуманітарних наук
Issue: 41
Volume: 3
Issue Date: 2021
Date of entry: 2-Dec-2022
Country (code): UA
Place of the edition/event: Дрогобич
ORCID Id: https://orcid.org/0000-0001-8322-9465
https://orcid.org/0000-0002-0496-4590
DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/41-3-8
UDC: 786.2.087.4
Keywords: мистецтво імпровізації
піаніст-концертмейстер
принципи і навички імпровізації
завдання піаніста-концертмейстера
естрадно-джазове виконавство
Page range: 47-57
Abstract: Мета статті – визначити основні принципи і навички імпровізації у роботі піаніста-концертмейстера в класі естрадно-джазового виконавства та описати шляхи їх формування. Для цього було зроблено наступне: здійснено огляд та жанрово-тематичну класифікацію понад півсотні українських та зарубіжних наукових джерел, присвячених питанням роботи піаніста-концертмейстера, мистецтву імпровізації у його різних вимірах та естрадно-джазовому виконавству в цілому. Проаналізовано розробленість заявленої проблематики, зокрема, ступінь осмислення ролі імпровізації в роботі піаніста-концертмейстера. Окреслено основні завдання професії піаніста-концертмейстера, специфіку цієї професії, складові діяльності піаніста-концертмейстера та роль імпровізації в цьому процесі. Визначено феномен імпровізації, її типи та особливості. Проаналізовано питання концертмейстерської імпровізації, зокрема, визначено основні принципи мистецтва імпровізації і навички, потрібні концертмейстеру для реалізації зазначених принципів, а також описано шляхи формування цих навичок. Зазначено, що принципи імпровізації в роботі піаністаконцертмейстера полягають в тому, що імпровізація є різновидом мовлення, і як така передбачає навички узгодженої комунікації; імпровізація є процесом, в якому мислення і висловлювання тотожні у часі; діяльність концертмейстера, який володіє мистецтвом імпровізації, виходить за межі музики писемної традиції. Реалізація вказаних принципів потребує формування таких основних виконавських навичок: читання з листа та транспонування; гра гармонічних цифровок з джазовими акордами; опанування всіх типів фортепіанного акомпанементу; підбір мелодій на слух і створення до них акомпанементу; придумування мелодії із заданого мотиву з використанням синкопованого ритму, свінгу, геміоли; вживання в репертуар естрадно-джазового виконавства, знайомство з регтаймом, блюзом, латиноамериканськими танцями, рок-н-ролом та ін.; створення власного естрадно-джазового музично-інтонаційного словника.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21482
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FKiM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.pdf371,35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.