Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21481
Назва: "Школа гри на фортепіано" Олександра Яковчука
Автори: Кривицька, Тетяна Антонівна
Цейко, Наталія Олександрівна
Приналежність: Волинський нацоінальний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Кривицька, Т., Цейко Н. (2022). «Школа гри на фортепіано» Олександра Яковчука. Fine Art and Culture Studies, 2, 25–32, doi: https://doi.org/10.32782/facs-2022-2-4
Журнал/збірник: Fine Art and Culture Studies
Випуск/№ : 2
Дата публікації: 2022
Дата внесення: 2-гру-2022
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Країна (код): UA
Ідентифікатор ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0496-4590
https://orcid.org/0000-0001-8322-9465
DOI: https://doi.org/10.32782/facs-2022-2-4
УДК: 786.2.087.4
Теми: Олександр Яковчук
«Школа гри на фортепіано»
фортепіанна педагогіка
методика навчання гри на фортепіано
Діапазон сторінок: 25–32
Короткий огляд (реферат): Олександр Яковчук – відомий український композитор, автор опер, балетів, симфоній, низки програмних творів для різних виконавських складів. Важливе місце у творчості митця посідає фортепіанна музика для дітей. Фортепіанні альбоми «Дикі звірі Канади», «Фортепіанні мініатюри», «Дванадцять поліфонічних п’єс», «Дуети для фортепіано в чотири руки» є цінним педагогічним репертуаром. Окреме місце в творчому доробку Олександра Яковчука для дітей посідає його «Школа гри на фортепіано», мета якої полягає в тому, що виховувати юного музиканта на сучасному матеріалі. Усі творчі знахідки цього видання є результатом практичної педагогічної роботи О. Яковчука в Югославії та Канаді, а також його знайомством з особливостями системи музичної освіти в Угорщині, Австрії, Німеччині, США. Мета роботи – визначити особливості та специфіку «Школи гри на фортепіано» О. Яковчука в аспекті основних педагогічно-виконавських завдань класу фортепіано. Методологіядослідження полягає у його спиранні на усталені історико-методологічні та теоретико-технологічні позиції української фортепіанної педагогіки та (праці Н. Гуральник та ін.) у їхньому співвіднесенні з визнаними світо-вими методиками у сфері фортепіанної педагогіки і виконавства Ш.Сузукі, Б.Берліна, О.Ніколаєва, а також власним багатим педагогічним досвідом автора «Школи гри на фортепіано» О.Яковчука. Наукову новизнуроботи зумовлює те, що в ній розглядається цілком нове методично-педагогічне видання, нове не лише за своїм часом появи (2019 рік), але новітнє і новаторське за своїми навчально-виховними ідеями, концепція якого розкривається у цій роботі, відкриваючи можливості для української фортепіанної педагогіки позбавитися реліктів радянської методології і радянського педагогічного репертуару – до сучасних світових надбань та застосувати їх на сучасному українському матеріалі. Висновки полягають у підтвердженні концептуальної своєрідності та методологічної переконливості запропонованого автором підходу до навчання гри на фортепіано в умовах сучасної школи, що полягає в поєднанні трьох важливих складових – сфокусованості на українському репертуарі, наявності яскраво вираженого світового контексту та оригінальності запропонованого вектору технічного й естетичного розвитку юного піаніста.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21481
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FKiM)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
577-Текст статті-1077-2-10-20221101 (1).pdf276,2 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.