Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21480
Назва: Ноктюрн e-moll op.72 Ф.Шопена в аспекті основних педагогічно-виконавських завдань класу фортепіано
Автори: Кривицька, Тетяна Антонівна
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Кривицька, Т. (2022). Ноктюрн e-moll op. 72 Ф.Шопена в аспекті основних педагогічно-виконавських завдань класу фортепіано. Fine Art and Culture Studies, 1, 98–104, doi: https://doi.org/10.32782/facs-2022-1-14
Журнал/збірник: Fine Art and Culture Studies
Випуск/№ : 1
Дата публікації: 2022
Дата внесення: 2-гру-2022
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Луцьк
Ідентифікатор ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0496-4590
DOI: https://doi.org/10.32782/facs-2022-1-14
УДК: 786.2.087.4
Теми: ноктюрн
камерний піанізм
камерний піанізм
інтонаційно-виконавські проблеми
мелодія
супровід
виконавська концепція твору
Діапазон сторінок: 98–104
Короткий огляд (реферат): Історія справедливо вписала в скрижалі ім’я Фридеріка Шопена. Могутня нота польської національності, пристрасна прив’язаність до своєї батьківщини ніколи не згасали у серці Ф.Шопена і прокреслили величаву, глибоку лінію в його творіннях. Сила трагедійності музики Ф.Шопена не поступається місцем її всепроникаючому ліризму. Особливе місце в творчості композитора належить його дев’ятнадцяти ноктюрнам. Саме в них, як в жодних інших творах Ф.Шопена, сконцентровано інтимний, ліричний початок його мистецтва. В них з під-кресленою ясністю виявлено особливості новітнього камерного піанізму, риси салонної витонченості, що сприймалася як антипод вульгарної естрадності, поширеної у віртуозній фортепіанній музиці того часу. Нарешті, в силу домінування мелодичного початку, однотипності акомпанементу ноктюрни Ф.Шопена відзначені особливою безпосередністю висловлювання та доступністю сприйняття. Мета роботи – визначити особливості та специфіку Ноктюрну e-moll op.72 Ф.Шопена в аспекті основних педагогічно-виконавських завдань класу фортепіано. Методологія дослідження полягає у його спиранні на усталені позиції класичного шопенознавства (праці І. Белзи, Ю.Кремльова, В.Цуккермана та ін.) у поєднанні з визнаними методиками у сфері фортепіанної педагогіки і виконавства (Л.Гаккель, Й.Гофман, О.Катрич, В.Горностаєва, Л.Касьяненко та ін.). Наукову новизну роботи зумовлює комплексний підхід до вирішення інтонаційно-виконавських проблем при вивченні ноктюрнів Ф.Шопена у мистецьких закладах різних типів. Висновки полягають у визначенні образного змісту, форми пʼєси, первинних та вторинних жанрових ознак тематизму твору, ролі фактури, ладотонального руху композиції, співвідношення мелодії та супроводу, усвідомленні драматургічної функції різних розділів форми, поетапності роботи над різними видами технічних завдань та способів подолання технічних труднощів, необхідності розвитку навичок гри legato, техніки педалізації та rubato.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21480
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FKiM)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
486-Текст статті-910-1-10-20220422.pdf539,46 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.