Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21337
Назва: Особливості використання комплексної нейропсихологічної корекції у шкільному середовищі
Автори: Грицюк, Ірина Михайлівна
Мілінчук, Світлана Олексіївна
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради
Бібліографічний опис: Грицюк І. М., Мілінчук С. О. (2021). Особливості використання комплексної нейропсихологічної корекції у шкільному середовищі. Академічні студії. Серія «Педагогіка», 2(3), 179-184. DOI : https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.2.27
Журнал/збірник: Академічні студії. Серія «Педагогіка»
Випуск/№ : 3
Том: 2
Дата публікації: 2021
Дата внесення: 18-лис-2022
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Видавничий дім «Гельветика»
УДК: 159.922:615.851-057.874]:159.98:616.8
Теми: комплексна корекція
когнітивні методи
рухові методи
мозок
вищі психічні функції
нейропсихологія
психофізіологія
Діапазон сторінок: 179-185
Короткий огляд (реферат): Сучасний етап розвитку психології характеризується інтенсивним включенням психологічних знань у практику. Знання фахівців, які супроводжуються розумінням функціонування мозкових структур, повинні доповнити та реалізувати комплексний підхід для допомоги дітям у школі. Встановлено, що вищі психічні функції можуть порушуватися на різних рівнях, зокрема відносно елементарних, які можуть бути компенсовані достатньо швидко й ефективно, та порушення вищих форм організації психічних процесів вимагають комплексної та складної нейропсихологічної корекції. У статті ми розглядаємо ті проблеми, з якими доводиться мати справу сучасним психологам і педагогам, адже спостерігається невтішна тенденція збільшення кількості дітей, котрі мають психологічні проблеми, пов’язані з діяльністю їх мозку. Сучасна наука володіє знаннями щодо сенсорних і моторних зон мозку, однак вони становлять лише незначну частину кори головного мозку. Майже дві третини мозку є «німими», але саме ураження цих ділянок призводить до складних дефектів, що можуть проявлятися у вигляді порушення мови, сприймання, пам’яті, мислення тощо. Методи нейропсихологічного дослідження повинні широко впроваджуватися на всіх рівнях, зокрема й у навчальному просторі. Це пов’язано з високим рівнем ефективності нейропсихологічного підходу як у діагностиці, так і у комплексній корекції тих чи інших порушень психічного розвитку. Дитяча нейропсихологія останніми роками розвивається досить інтенсивно. Якщо раніше говорилося про невідворотність певних порушень вищих психічних функцій, то сучасні науковці визначають, що це не так. Відновлення порушених психічних функцій можливе шляхом перебудовування функціональних систем, на яких вони базуються, шляхом заміни порушених ланок на ті, що збережені, а також засобами комплексної психокорекції тощо.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21337
Перелік літератури: Грицюк І. М. Психофізіологія : навчальний посібник. Луцьк : Вежа-Друк, 2021. 322 с.
Кротенко В. І., Оробей М. О. Значення нейропсихологічних аспектів у розвитку дітей із затримкою психіч- ного розвитку. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19. «Корекційна педагогіка та спеціальна психологія». 2014. С. 302–307.
Кузікова С. Б. Основи психокорекції : навчальний посібник. Київ, «Академвидав», 2012. 320 с.
Семенович А. В. Нейропсихологическая коррекция в детском возрасте. Метод замещающего онтогенеза : учебное пособие. Москва : Генезис, 2018. 474 с.
Шевцов А. Г., Ільїна О. В. Нейропсихологічний підхід у корекції розвитку дітей з психофізичними пору- шеннями. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. «Корек- ційна педагогіка та спеціальна психологія». 2015. С. 347–360.
Яценко Т. С. Основи глибинної психокорекції: теорія і практика : навчальний посібник. Київ : Вища школа, 2006. 382 с.
The influence of moderate physical activities on the psychophysical state of children with minimal brain dysfunctions / I. Hrytsiuk M. Mushkevych, V. Koshyrets, Kh. Hvorost, T. Duchiminska, L. Mahdysiuk, O. Fenyna. Journal of Physical Education and Sport. 2018. Vol. 18. P. 1912–1918.
Нейропсихологічний супровід розвитку. Медичний центр ОСОБЛИВИЙ. URL: https://osoblyvi.com.ua/ua/ helpful-info/110-napriam-rozvytok/1034-neiropsykholohichnyi-suprovid-rozvytku.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FPsy)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
111-Текст статті-204-1-10-20211118.pdf253,56 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.