Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21184
Назва: Іменни́к другокласників (за підручниками для 2 класу загальноосвітніх шкіл)
Автори: Нестерчук, Оксана Григорівна
Бібліографічний опис: Нестерчук, О. (2022). Іменнúк другокласників (за підручниками для 2 класу загальноосвітніх шкіл). Проблеми гуманітарних наук : збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія «Філологія», 50, 104–110. doi: https://doi.org/10.24919/2522-4565.2022.50.14
Журнал/збірник: Проблеми гуманітарних наук: збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія «Філологія»
Випуск/№ : 50
Дата публікації: жов-2022
Дата внесення: 14-лис-2022
Видавництво: Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
Країна (код): UA
DOI: https://doi.org/10.24919/2522-4565.2022.50.14
УДК: 811.161.2’373.23
Теми: підручники
власні імена
варіанти імен
повні офіційні імена
суфіксація та усічення
Діапазон сторінок: С. 104–110.
Короткий огляд (реферат): У статті простежено використання власних імен дітей у навчальних книгах для школярів другого класу, проаналізовано творення варіантів імен і порівняно з власними найменнями нинішніх учнів. Нині важливо дотримуватися рекомендацій у виборі імені дитини, щоб найменування були перевірені часом і легкі для вимови та щоб із чоловічих імен було зручно утворити патронім (ім’я по батькові). Нами не виявлені праці, у яких було б проведено аналіз антропонімів у шкільних підручниках, тому метою дослідження став аналіз власних імен дітей, фіксованих у підручниках для 2 класу. Використано методи спостереження й порівняння для опису варіантів власних імен та його основний прийом – систематизацію. Кількісний метод використано для підрахунку повних офіційних імен і їхніх варіантів, для встановлення частотності їх уживання. У передмовах до підручників «Основи здоров’я», «Сходинки до інформатики», «Літературне читання» хлопчики мають такі офіційні імена, як: Валентин, Улас, Юрій, та варіанти Андрійко, Вова, Володя, Гриць. Жіночий іменни́к менш чисельний: повні імена – Варвара, Дарина, Тетяна, варіанти – Галочка, Катруся, Тетянка. Найбільше імен використано в «Математиці». Це герої мультфільмів та екранізованих літературних казок. Хлопчиків поіменовано 34 іменами, з них повних офіційних 23 – Антон, Денис, Тарас, Ярема та ін.; дівчаток – 24 іменами, з яких десять повні офіційні – Алла, Валерія, Василина, Софія, Тамара. Ці «підручникові» імена ми порівняли з власними назвами сучасних учнів 1–2 класів, використавши записи з формулярів читачів однієї луцької бібліотеки для дітей. Виявилося, що іменни́к сучасних хлопчиків нараховує 66 імен, для найменування дівчаток лучани використали 75 імен. Наявна досить велика відмінність між рекомендованими формами власних особових імен і тими, що вживані в офіційному чи побутовому мовленні. Це означає, що як учителям, так і батькам потрібно стежити не тільки за дитячим мовленням, а й за тим, як на уроці і в позаурочний час дорослі звертаються до школярів.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21184
URL-посилання пов’язаного матеріалу: http://filol.dspu.in.ua/index.php/filol/article/view/217
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FFG)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
217-421-1-10-20221017.pdf797,43 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.