Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21028
Title: Становлення хорового мистецтва на Волині (20–30 рр. ХХ ст.)
Authors: Чернецька, Наталія Григорівна
Affiliation: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Bibliographic description (Ukraine): Чернецька Н. Г. Становлення хорового мистецтва на Волині (20–30 рр. ХХ ст.) . Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (42), 155–162. DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1176.42.2020.207645
Journal/Collection: Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство»
Issue: 42
Issue Date: 2020
Date of entry: 8-Nov-2022
Publisher: Київський національний університет культури і мистецтв
Country (code): UA
DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1176.42.2020.207645
https://orcid.org/0000-0002-5478-0677
UDC: 784.1(477.82)"192/193"
Keywords: Волинь
музична культура
хорове мистецтво
хорові колективи
композитор
диригент
репертуар
концерт
Volyn
musical culture
choral art
choirs
composer
conductor
repertoire
concert
Page range: 155 - 162
Abstract: Мета статті – виявити особливості розвитку й функціонування хорового мистецтва в музичному житті Волині досліджуваного періоду. У роботі застосовано такі методи: історико-порівняльний (для дотримання хронологічної послідовності розвитку хорового мистецтва та виявлення його особливостей), описовий (для аналізу діяльності хорових колективів), метод архівної документалістики та джерелознавства (для залучення архівних матеріалів). Відповідно до мети поставлено такі завдання: реконструювати фактологічну картину діяльності хорових колективів Волині, визначити основні напрями їхньої роботи. Новизна статті полягає у висвітленні історичної динаміки становлення хорового мистецтва Волині та введенні до наукового обігу нових документальних архівних матеріалів і періодичних видань, де наявні відомості про функціонування хорових колективів краю. Результати та висновки. Становлення музичної культури Волині 20–30-х рр. ХХ ст. було зумовлене активною роботою українських громадських об’єднань культурно-мистецького спрямування всупереч антиукраїнській окупаційній політиці Польської держави. З’ясовано, що на становлення й популяризацію хорового мистецтва краю вплинули такі фактори, як організація музичної освіти (курси диригентсько-хорового мистецтва, лекторії з теорії та практики співу й диригування), музикотворчий процес (композитори М. Тележинський та А. Річинський), видавнича справа (публікація українською мовою методичних рекомендацій, репертуарних збірників, церковних співаників), конкурсні змагання й концертно-гастрольна діяльність колективів. Новим етапом у розвитку хорового мистецтва стало затвердження унікального документа – «Статуту українських народних хорів», – що позитивно вплинуло на вдосконалення виконавської майстерності колективів. Установлено, що хорове мистецтво було пріоритетним напрямом музичної культури Волині 20–30 х рр. ХХ ст. Воно ґрунтувалося на діяльності аматорських хорових колективів, які популяризували музику українських композиторів й українську народну пісню, долучалися до церковних богослужінь українською мовою, до різноманітних форм співпраці з драматичними та хореографічними колективами, сприяли залученню волинян до хорової музичної культури.
The purpose of the article is to reveal the features of the development and functioning of the choral art in the musical life of Volyn region in the period under study; to reconstruct the factual picture of the choral activities in the region. The following research methods are applied in the article: historical and comparative (to find out the chronological sequence of the choral art development), descriptive (to consider the choral activities), method of archival documentation and source studies (to work with archive material). The scientific novelty lies in the fact that the research highlights the historical dynamics of the choral art development in Volyn region and introduces into scientific circulation the new documentary archive materials and periodicals that contain information about the functioning of Volyn’s choirs. Conclusions. The formation of the musical culture of Volyn region in the 20s – 30s of the 20th century was determined by the work of Ukrainian public associations of cultural and artistic direction notwithstanding the anti-Ukrainian occupation policy of the Polish state. The study shows that the popularization of the choral art of the region was influenced by such factors as the organization of music education (courses on the art of conducting and choral art, lectures on the theory and practice of singing and conducting), music and creative process (composers M. Telezhynskyi and A. Richynskyi), publishing (publication of guidelines in Ukrainian language, repertoire collections, collection of Church songs), the competitions and concert activities of the ensembles. A new stage in the development of the choral art became the approval of a unique document – “The Statute of the Ukrainian folk choirs”, which had a positive impact on improving the performing skills of choirs. Choral art was based on the activities of amateur choirs that popularized the music of Ukrainian composers and the Ukrainian folk song, participated in the Ukrainian-language church services, in various forms of cooperation with drama and choreographic groups, and contributed to the involvement of people from Volyn region to the choral musical culture.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21028
References (Ukraine): 1. Відкриття культурно-освітніх курсів у Рівному, 1935. Українська нива, ч. 1–2, с. 7.
2. Власовський, І., 1928, Луцька просвіта: 10 літ просвітянської праці 1918–1928. Львів, 70 с.
3. Двомісячні диригентсько-режисерські курси (Ковельська повітова Просвіта). 1 листопада 1927 р. Державний архів Волинської області (далі –ДАВО). Ф. 389. Оп. 1. Спр. 28. Арк. 34.
References (International): 1. Vidkryttia kulturno-osvitnikh kursiv u Rivnomu (1935). Ukrainska Nyva, 1–2, р. 7.
2. Vlasovskyi, I. (1928). Lutska prosvita: 10 lit prosvitianskoi pratsi 1918–1928. Lviv, 70 р.
3. Dvomisiachni dyryhentsko-rezhyserski kursy (Kovelska povitova Prosvita). 1 lystopada 1927 r. Derzhavnyi arkhiv Volynskoi oblasti (dali DAVO). F. 389. Оp. 1. Spr. 28. Ark. 34.
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FKiM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
stanovlennia_horovogo_mystetstva.pdf334,31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.