Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20918
Назва: | Формування географічних компетентностей учнів засобами криптограм. |
Автори: | Павловська, Тетяна Сергіївна Маковецька, Лариса Олексіївна Білецький, Юрій Валентинович Мельничук, Михайло Михайлович |
Приналежність: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Бібліографічний опис: | Павловська Т., Маковецька Л., Білецький Ю., Мельничук М. (2022). Формування географічних компетентностей учнів засобами криптограм. Acta Paedagogica Volynienses, (3), 74–81. DOI : https://doi.org/10.32782/apv/2022.3.11 |
Журнал/збірник: | Acta Paedagogica Volynienses |
Дата публікації: | 2022 |
Дата внесення: | 25-жов-2022 |
Країна (код): | UA |
DOI: | https://doi.org/10.32782/apv/2022.3.11 |
УДК: | 373.091.33-028.42:911 |
Теми: | географія дидактична гра ігрові технології інноваційні технології навчання компетентнісний підхід криптограма |
Діапазон сторінок: | С. 74–81 |
Короткий огляд (реферат): | Стаття відображає результати розробки пізнавальних ігор для формування, закріплення й перевірки знань учнів з тематичних розділів шкільних курсів географії та дослідження ефективності їх використання в навчальному процесі закладів загальної середньої освіти. Авторами самостійно розроблено й апробовано в навчальному процесі такі географічні ігри-вправи, як криптограми (зашифрований тайнопис, що розкривається за допомогою співставлення букв слів-відповідей на запропоновані запитання і цифр, що їх шифрують у завданні, з подальшим записом відповідних літер у графічні комірки). Ці головоломки за змістом відповідають програмному матеріалу тематичного розділу «Південна Америка» шкільного курсу географії 7-го класу. Розроблені криптограми відображають географічні об’єкти та явища, враховують актуальність хорологічної та хронологічної парадигми; мають пізнавальну, розвивальну, навчальну, контролюючу, репродуктивну, діагностичну функції; можуть бути використані в індивідуальній, парній, груповій та загальнокласній навчальній діяльності. Результати анкетування задіяних в педагогічному експерименті учнів і вчителів, результати проведених контрольних робіт дозволяють стверджувати, що запропоновані дидактичні ігри урізноманітнюють процес навчання, роблять його цікавим і невимушеним, поглиблюють знання з географії; їх доречно використовувати на уроці, в гуртковій роботі чи в якості домашніх завдань після вивчення кожного тематичного розділу. У перспективі важливими завданнями удосконалення способів використання криптограм у закладах загальної середньої освіти вважаємо необхідність розробки алгоритмів оцінювання кожної такої вправи-гри і створення криптограм з меншою кількістю запитань для скорочення затрат часу для їх виконання учнями на уроці. Інтелектуальні ігри такого роду можуть бути актуальними і для навчальних занять з інших шкільних курсів географії (чи інших предметів). |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20918 |
Тип вмісту: | Article |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FGEO) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
apv.2022.3.11.pdf | 450,17 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.