Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20817
Назва: Дослідження фізичної підготовленості волейболістів студентських команд різних ігрових амплуа
Автори: Радченко, Олександр Вікторович
Радченко, Світлана Василівна
Дмитрук, Віталій Степанович
Ковальчук, Володимир Ярославович
Бібліографічний опис: Радченко О. В., Радченко С. В., Дмитрук В. С., Ковальчук В. Я. (2021). Дослідження фізичної підготовленості волейболістів студентських команд різних ігрових амплуа. Спортивні ігри : електронний науковий журнал. № 3 (21). С. 50-59. DOI: https://doi.org/10.15391/si.2021-3.06
Журнал/збірник: Спортивні ігри
Випуск/№ : 3(21)
Дата публікації: 2021
Дата внесення: 7-жов-2022
Видавництво: Харківська державна академія фізичної культури
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Харківська державна академія фізичної культури
DOI: https://doi.org/10.15391/si.2021-3.06
УДК: 96.325:37.02
Теми: анкета
волейбол
тренер
команди
рухові якості
Початкова сторінка: 50
Кінцева сторінка: 59
Короткий огляд (реферат): На сьогоднішній день відчувається нестача науково обґрунтованих методичних розробок і рекомендацій, з питання розвитку рухових якостей юнаків волейболістів різних ігрових амплуа, що є підставою підвищення спортивно-технічної майстерності гравців студентських команд. Матеріали і методи дослідження. Під час роботи для вирішення поставлених завдань застосовувались наступні методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення літературних джерел, педагогічне тестування, педагогічне анкетування, методи математичної статистики. Дослідження проводилось у ЗВО України. Базами дослідження були Волинський національний університет імені Лесі Українки (10 гравців команди, тренер-викладач: О. Д. Швай), Луцький національний технічний університет (10 гравців команди, тренер-викладач: О. В. Радченко), Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради (9 вихованців, тренер-викладач: В. П. Констанкевич) та Технічний фаховий коледж Луцького НТУ (10 гравців команди, тренер-викладач: М. Г. Гамалійчук). Проведено педагогічне тестування в якому взяло участь 39 юнаків студентських команд, анкетування було проведено з 15 тренерами. Досліджування розвитку фізичних якостей волейболістів юнаків, різних ігрових амплуа, проводили за двома напрямками: анкетування тренерів і педагогічне тестування. Розвиток рухових якостей юнаків волейболістів різних ігрових амплуа здійснювався за власною експериментальною тренувальною програмою, яку було впроваджено у навчально-тренувальний процес секційних занять ЗВО. Результати дослідження. Результати анкетування тренерів, щодо домінування рухових якостей у гравців ігрового амплуа діагональний розподілились у дослідженні наступним чином: 33,3% респондентів вважають, що для цього ігрового амплуа є першорядними сила, швидкість та витривалість. Для ігрового амплуа ліберо – швидкість. Щодо домінування рухових якостей, ігрового амплуа догравальний, респонденти вважають, що домінує рухова якість витривалість – 53,3%, на другій позиції швидкість – 40%, у ігрового амплуа зв’язуючий, рухова якість номер один – це спритність, так вважає – 53,3%. Для волейболістів ігрового амплуа центральний блокуючий з результатів анкети встановлено, що це швидкість та витривалість. Висновки. Дослідження розвитку рухових якостей показує, що волейболісти різних ігрових амплуа мають різний рівень рухових якостей. Витривалість краще розвинута у гравців ігрового амплуа діагональний, швидкість – у гравців, які грають під амплуа ліберо, спритність – у волейболістів ігрового амплуа ліберо та діагональний, гнучкість – у волейболістів ігрового амплуа ліберо та зв’язуючий. Показники сили у тесті стрибок у довжину з місця кращі у волейболістів ігрового амплуа діагональний, у тесті стрибок вгору з розбігу – у гравців ігрового амплуа догравальний.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20817
Перелік літератури: 1. Абрамов, С.А. & Кузьмінова, М.І. (2011). Загальна фізична підготовка студентів у волейболі. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету ім. Т.Г. Шевченка. Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт, 91, Т.1, 12-14.
2. Августюк, І. (2007). Шляхи удосконалення технічної та фізичної підготовки волейболістів-початківців (17-18 років) вправами з обтяженням. Студентський науковий вісник, 7, 363-367.
3. Аверин, И.В. (2000). Специальная подготовка волейболиста. Спорт в школе, 11, 9-16.
4. Борисова, О., Шльонська, О., Шутова, С., & Мунтадар, Ф. (2018). Оцінка спеціальної фізичної підготовленості кваліфікованих волейболістів. Фізична культура, спорт та здоров'я нації, (5), 167-173. DOI: http://doi.org/10.5281/zenodo.1293714
5. Волчинський, А., & Ковальчук, А. (2013). Особливості тренування студентів-волейболістів із різною фізичною підготовкою. Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві, 2, 129-132.
6. Железняк, Ю.Д., Шипулин, Г.Я., & Сердюков, О.Э. (2004). Тенденции развития классического волейбола на современном этапе. Теория и практика физической культуры, 4, 30-33.
7. Лях, В. (1996). Двигательные способности. Физическая культура в школе, 2, 2-8.
8. Лях, В.И. (1998). Выносливость: основы измерения и методики развития. Физическая культура в школе, 1, 7-14.
9. Лях, В.И. (1999). Гибкость: основы измерения и методики развития. Физическая культура в школе, 1, 10-13.
10. Лях, В.И. (2000). Координационние способности школьников. Физическая культура в школе, 4, 6-13.
11. Швай, О., Гнітецький, Л., & Поляковський, В. (2012). Ефективність фізичної підготовки кваліфікованих волейболістів різних ігрових амплуа. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. Луцьк : ВНУ ім. Лесі Українки, 2 (18), 332-335.
References: 1. Abramov, S.A. & Kuz'minova, M.I. (2011). Zagal'na fizychna pidgotovka studentiv u volejboli [General physical training of students in volleyball]. Visnyk Chernigivs'kogo nacional'nogo pedagogichnogo universytetu im. T.G. Shevchenka [Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University. T.G. Shevchenko]. Pedagogichni nauky. Fizychne vyhovannja ta sport, no 91, T.1, 12-14. [in Ukrainian].
2. Avgustjuk, I. (2007). Shljahy udoskonalennja tehnichnoi' ta fizychnoi' pidgotovky volejbolistiv-pochatkivciv (17-18 rokiv) vpravamy z obtjazhennjam [Ways to improve the technical and physical training of beginner volleyball players (17-18 years) with exercises with weights]. Students'kyj naukovyj visnyk [Student scientific bulletin], no 7, 363-367. [in Ukrainian].
3. Averin, I.V. (2000). Special'naja podgotovka volejbolista [Special training of a volleyball player]. Sport v shkole [Sports at school], no 11, 9-16. [in Russian].
4. Borysova, O., Shl'ons'ka, O., Shutova, S., & Muntadar, F. (2018). Ocinka special'noi' fizychnoi' pidgotovlenosti kvalifikovanyh volejbolistiv [Assessment of special physical fitness of qualified volleyball players]. Fizychna kul'tura, sport ta zdorov'ja nacii' [Physical culture, sports and health of the nation], no (5), 167-173. DOI: http://doi.org/10.5281/zenodo.1293714. [in Ukrainian].
5. Volchyns'kyj, A., & Koval'chuk, A. (2013). Osoblyvosti trenuvannja studentiv-volejbolistiv iz riznoju fizychnoju pidgotovkoju [Features of training of volleyball students with different physical training]. Fizychne vyhovannja, sport i kul'tura zdorov'ja u suchasnomu suspil'stvi [Physical education, sports and health culture in modern society], no 2, 129-132. [in Ukrainian].
6. Zheleznjak, Ju.D., Shipulin, G.Ja., & Serdjukov, O.Je. (2004). Tendencii razvitija klassicheskogo volejbola na sovremennom jetape [Trends in the development of classic volleyball at the present stage]. Teorija i praktika fizicheskoj kul'tury [Theory and practice of physical culture], no 4, 30-33. [in Russian].
7. Ljah, V. (1996). Dvigatel'nye sposobnosti [Motor ability]. Fizicheskaja kul'tura v shkole [Physical education at school], no 2, 2-8. [in Russian].
8. Ljah, V.I. (1998). Vynoslivost': osnovy izmerenija i metodiki razvitija [Endurance: basics of measurement and development methodology]. Fizicheskaja kul'tura v shkole [Physical education at school], no 1, 7-14. [in Russian]
9. Ljah, V.I. (1999). Gibkost': osnovy izmerenija i metodiki razvitija [Flexibility: basics of measurement and development techniques]. Fizicheskaja kul'tura v shkole [Physical education at school], no 1, 10-13. [in Russian].
10. Ljah, V.I. (2000). Koordinacionnie sposobnosti shkol'nikov [Coordination abilities of schoolchildren]. Fizicheskaja kul'tura v shkole [Physical education at school], no 4, 6-13. [in Russian].
11. Shvaj, O., Gnitec'kyj, L., & Poljakovs'kyj, V. (2012). Efektyvnist' fizychnoi' pidgotovky kvalifikovanyh volejbolistiv riznyh igrovyh amplua [Effectiveness of physical training of qualified volleyball players of different game roles]. Fizychne vyhovannja, sport i kul'tura zdorov’ja u suchasnomu suspil'stvi [Physical education, sports and health culture in modern society] : zb. nauk. pr. Volyn. nac. un-tu im. Lesi Ukrai'nky. Luc'k : VNU im. Lesi Ukrai'nky, 2 (18), 332-335. [in Ukrainian].
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FFKiZ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
1164-1443-1-PB.pdf659,99 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.