Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20655
Title: Результативність психологічного супроводу для розвитку показників особистісного функціонування членів сімей, що мають проблемних дітей
Authors: Мушкевич, Мирослава Іванівна
Affiliation: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Bibliographic description (Ukraine): Мушкевич , М. (2021). Результативність психологічного супроводу для розвитку показників особистісного функціонування членів сімей, що мають проблемних дітей. Психологічні перспективи, (38), 198–214. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2021-38-198-214
Journal/Collection: Психологічні перспективи
Issue: 38
Issue Date: 2021
Date of entry: 1-Aug-2022
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Country (code): UA
ORCID Id: https://orcid.org/0000-0002-3268-5767
DOI: https://doi.org/10.29038/2227-1376-2021-38-198-214
UDC: 16.362:316.6]:159.922.7-056.34
Keywords: психологічний супровід
особистісні характеристики
ядерна сім’я
проблемна дитина
психодіагностика
психоедукація
психологічне консультування
психотерапі
Page range: 198–214
Abstract: Мета. Процес психологічного супроводу сімей, що мають проблемних дітей, спрямований на вивчення особливостей особистісного функціонування дорослих членів сімейної системи, їхнього психологічного стану, кола проблем, завдань для їх розв’язання, зануренням у реальне життя сім’ї. Методи. Етапність психологічного супроводу передбачає первинну діагностику та обговорення результатів стандартизованих і проєктивних методик; вивчення прогалин у знаннях членів сім’ї щодо особливостей особистісного функціонування на рівні шлюбної та батьківської підсистем і надання конкретно-необхідної інформації розвитку психологічної культури; консультування щодо покращення особистісної та міжособистісної взаємодії; опрацювання індивідуальних та сімейних дисфункцій психотерапевтичними методами за допомогою складання діаграми, написання казки, опису метафоричної сімейної скрині. Результати. Змістовні ресурси психологічного супроводу орієнтовані на прогностичні та значущі особистісні предиктори розвитку особистісного функціонування дорослих членів сімейної системи: низький рівень вираження «гіпопротекції»; позитивне ставлення до дитини; низький рівень розширення сфери батьківських почуттів; кооперація з дитиною; обернено пропорційний шизоїдний тип акцентуації; низький рівень симбіозу з дитиною; низький рівень вираження «потурання»; обернено пропорційний рівень мінімальності санкцій; обернено пропорційний епілептоїдний тип. Висновки. Запропоновані складові елементи психологічного супроводу сприяють подоланню негативної психологічної симптоматики та підвищенню функціональності сімейної системи. Виокремлено на психодіагностичному етапі симптоми й проблеми та розглянуто як результат неоптимальних, дисфункційних взаємодій членів сім’ї, а не як атрибут того чи іншого її члена. Фокусами психоедукаційного, психоконсультативного та психотерапевтичного впливу стали виділені чотири неконструктивні особистісні та міжособистісні чинники, як-от «інтровертовано-педантична особистісна диспозиція», «домінантно-агресивна особистісна диспозиції», «психастенічна особистісна диспозиція», «потуральної виховної диспозиції».
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20655
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FPsy)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2021-198-214.pdf402,8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.