Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20646
Title: Психотерапевтична техніка «Сімейна скриня» в психологічному супроводі сімей, що мають проблемних дітей
Authors: Мушкевич, Мирослава Іванівна
Affiliation: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Bibliographic description (Ukraine): Мушкевич М. І. Психотерапевтична техніка «Сімейна скриня» в психологічному супроводі сімей, що мають проблемних дітей. Психологічні перспективи. Луцьк, 2020. Вип. 35. С. 119-134. DOI: https://doi.org/10.29038/2227-1376-2020-35-119-134
Journal/Collection: Психологічні перспективи
Volume: 35
Issue Date: 2020
Date of entry: 25-Jul-2022
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Country (code): UA
ORCID Id: https://orcid.org/0000-0002-3268-5767
DOI: https://doi.org/10.29038/2227-1376-2020-35-119-134
UDC: 615.851:316.362-056.34
Keywords: сім’я
ядерна сім’я
проблемна дитина
психотерапія
психотехніка
сімейні установки
сімейні ролі
психологічний супровід
Page range: 119-134
Abstract: У статті презентовано результати використання в процесі психоло­гічного супроводу психотерапевтичної техніки «Сімейна скриня». Методи. Описано основні підходи до застосування психотехніки, під час реалізації якої клієнтові пропонують уявити образ сімейної скрині, передбачаючи, що в описі будуть представлені незадоволені сімейні та особистісні потреби, конфлікти або афекти, що утворюють зміст несвідомого. Указано, що образи, повʼязані з несвідомим, досить універсальні й мають статус архетипових образів, що співвідносяться з екзистенційними життєвими ситуаціями. Результати. Кон­статовано, що в експериментальній групі внаслідок упровадження техніки на етапі контрольного діагностичного зрізу частота вираження позитивної модальності всіх визначених емпіричних показників достовірно вища за частоту вираження такої в контрольній групі. Засвідчено, що серед пред­ставників експериментальної вибірки кількість членів сімей проблемних дітей зі сформованою настановою на позитивне сприйняття й прийняття партнера або інших членів ядерної сім’ї, із відрефлексованою позицією та готовністю до генерування конструктивного простору подружніх і сімейних взаємин, куль­тивування «здорових» сімейних цінностей та настанов, реалізації конструк­тивних рольових патернів сімейного функціонування виявилася більшою, ніж серед представників контрольної вибірки. Відзначено, що рівень формування особистісної настанови на позитивне сприйняття й прийняття партнера або інших членів ядерної сім’ї в членів сімей проблемних дітей у межах упро­вадження психотерапевтичної техніки в 4,5 раза вищий. Висновки. Доведено, що важливим компонентом психологічного супроводу сімей, що мають про­блемних дітей, є психотерапевтичний етап із використанням психотехніки «Сімейна скриня», спрямованої на розвиток позитивних змін щодо сімейних цінностей, сімейних ролей, сімейних установок, особливостей подружніх і сімейних взаємин та ставлення, прийняття партнера чи інших членів ядерної сім’ї, що стали мішенями психологічного супроводу. Зазначено, що перспек­тив­ними напрямами подальших досліджень є вдосконалення програми пси­хологічного супроводу сімей, що мають проблемних дітей, складання емпірико-діагностичних програм формування змісту психологічного супроводу сімей із використанням ефективних психотерапевтичних технік.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20646
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FPsy)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2020-119-134.pdf614,29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.