Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20642
Назва: Гендерна диференціація психологічних характеристик батьків, що мають проблемних дітей
Автори: Мушкевич, Мирослава Іванівна
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Мушкевич, M. Гендерна диференціація психологічних характеристик батьків, що мають проблемних дітей. Психологічні перспективи. 2018. 32. 205–216. DOI: https://doi.org/10.29038/2227-1376-2018-32-205-216.
Журнал/збірник: Психологічні перспективи
Випуск/№ : 32
Дата публікації: 2018
Дата внесення: 25-лип-2022
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Країна (код): UA
Ідентифікатор ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3268-5767
DOI: https://doi.org/10.29038/2227-1376-2018-32-205-216
УДК: 159.96-055.52:159.922.76-053.2
Теми: сім’я
гендерна диференціація
проблемна дитина
особистісні характеристики
функціонування
Діапазон сторінок: 205-216
Короткий огляд (реферат): У статті описано важливість дослідження особливостей особистісного та сімейного функціонування батьків, котрі мають проблемну дитину. Указано, що до категорії «проблемні діти» входять ті, які створюють незручності для функціонування дорослих (батьків, прабатьків, вихователів, учителів й ін.), оскільки характеризуються сором’язливістю, надмірною активністю, агресивністю, неуважністю, неслухняністю, плаксивістю, збудливістю, імпульсивністю, зам­кнутістю, безвідповідальністю тощо (віком 5–9 років). Вихідним емпіричним фактажем для аналізу стали психологічні характеристики досліджуваних, визначені за допомогою комплексу психодіагностичних засобів: проективний тест «Автопортрет» (О. Кандауров), проективний тест «Неіснуюча тварина» (М.З. Друкаревич), проективний тест «Малюнок сім’ї» (Р. Бернс, С. Кауфман), проективні методики «Людина під дощем» (О. Романова, Т. Ситько), «Дім. Дерево. Людина» (Дж. Бук). Зазначено, що задля з’ясування достовірних відмінностей за частотою вираженості (наявності-відсутності) характеристик особистісно-сімейного функціонування в батьків проблемних дітей використано біноміальний критерій (Binomial Test). Передбачено, що отримані результати будуть покладені в основу оптимальної моделі психологічного супроводу як батьків, так і всієї сімейної системи, яка включає дитину з проблемами в розвитку. Досліджено, що для жіночої частини батьків, котрі мають проблемних дітей, достовірно властивими виявилися такі характеристики особистісно-сімейного функціонування, як «відчуття нестабільності», «підозрілість, недовіра», «труднощі в спілкуванні та у взаємодії з іншими», «тривога, страх», «імпульсивність», «пасивність», «емоційна й інтелектуальна незрілість», «сексуальні проблеми», «холодність взаємин», «ригідність», «напруження», «схильність до уникання проблем», «конкуренція між батьками або сиблінгами», «невпевненість, зневіра в собі». Чоловіча частина батьків, котрі мають проблемних дітей, мала такі особливості особистісно-сімейного функціонування: «відчуття нестабільності», «підозрілість, недовіра», «труднощі в спілкуванні та у взаємодії з іншими», «тривога, страх», «задоволеність собою», «імпульсивність», «пасивність», «емоційна й інтелектуальна незрілість», «готовність до роботи над проблемами», «позитивне налаштування на дослідження, сім’ю», «холодність взаємин», «ригідність», «напруження», «порушення в соціально-психологічній адаптації», «схильність до уникання проблем».
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20642
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FPsy)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
205-216.pdf203,71 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.