Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20641
Назва: Психологічні особливості міжособистісної взаємодії в сім’ї з проблемною дитиною
Автори: Мушкевич, Мирослава Іванівна
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Мушкевич, M. 2016. Психологічні особливості міжособистісної взаємодії в сім’ї з проблемною дитиною. Психологічні перспективи. 28 (Сер 2016), 198–209. DOI: https://doi.org/10.29038/2227-1376-2016-28-198-209.
Журнал/збірник: Психологічні перспективи
Випуск/№ : 28
Дата публікації: 2016
Дата внесення: 25-лип-2022
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Країна (код): UA
DOI: https://doi.org/10.29038/2227-1376-2016-28-198-209
УДК: 159.98:316.362:376-058.68
Теми: сім’я
міжособистісна взаємодія
проблемна дитина
шлюбна підсистема
атьківська підсистема
сиблінгова підсистема
Діапазон сторінок: 198–209
Короткий огляд (реферат): У статті схарактеризовано основні підходи до особливостей міжособистісної взаємодії в сім’ї, яка має проблемну дитину. Виявлено особливості шлюбних стосунків, батьківського ставлення, взаємодію сиблінгів у таких сім’ях. Досліджено, що в більшості сімей спостерігається низка особливостей міжособистісної взаємодії, а саме: потреба об’єднати сім’ю, труднощі в контактах із сім’єю, тривога, незахищеність, холодність взаємин, тривожність, невпевненість, негативний емоційний зв’язок у сім’ї, роз’єднаність, поверхневі емоційні контакти членів сім’ї із зовнішнім світом, неспокій щодо сімейної ситуації, інтровертованість, психологічна слабкість членів сім’ї. У процесі батьківсько-дитячих взаємин переважають негармонійні типи міжособистісної взаємодії, які розділилися на три групи: 1) батьки поводять себе занадто авторитарно щодо дитини, вимагаючи від неї безумовної слухняності, установлюючи їй суворі дисциплінарні рамки, нав’язують дитині свою волю, не враховують її власних поглядів, пред’являють до дитини надмірні вимоги, які вона, унаслідок своїх індивідуальних особливостей, не спроможна виконати; 2) батьки характеризуються надмірною увагою до дитини, абсолютним потуранням усім потребам та бажанням, ніби зливаються з дитиною в єдине ціле, вона для них стає центром, до дитини застосовується мінімум вимог, обов’язків і заборон та максимум прав; 3) для батьків характерне певне неприйняття дитини, відстороненість та холодність у відносинах, дистанція з дитиною, надмірні вимоги до дитини виконувати обов’язки. Аналізуючи міжособистісну взаємодію на рівні сиблінгів, видно, що для більшості сімей характерна конкуренція сиблінгів, це проявляється в егоїстичному суперництві братів та сестер, конфліктності їх відносин, ревнощах, прихованій чи навіть відкритій ворожості по відношенню один до одного в боротьбі за увагу та любов батьків.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20641
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FPsy)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
psyhoprospects_318.pdf617,68 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.