Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20560
Title: Соціальна відповідальність бізнесу як економічна категорія та специфіка її становлення в Україні
Authors: Колосок, Андрій Мирославович
Affiliation: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Bibliographic description (Ukraine): Колосок А. М. Соціальна відповідальність бізнесу як економічна категорія та специфіка її становлення в Україні. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2014. № 3 (280). С. 54-59.
Journal/Collection: Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки
Issue: 3 (280)
Issue Date: 2014
Date of entry: 7-Jul-2022
Publisher: Східноєвропейський національний університету імені Лесі Українки
Country (code): UA
UDC: 339.241.28
Keywords: соціальна відповідальність
Page range: 54-59
Abstract: Досліджено підходи до трактування категорій «відповідальність», «соціальна відповідальність», «соціальна відповідальність бізнесу». Запропоновано заходи щодо усунення перешкод на шляху становлення соціальної відповідальності бізнесу в Україні. Ключові слова: відповідальність, соціальна відповідальність, соціальна відповідальність бізнесу, бізнес, соціальні проблеми.
Description: In the article approaches to the interpretation of the categories of «responsibility», «social responsibility», «corporate social responsibility» are investigated. The features of the socialresponsible going are investigational near the conduct of productive activity. Factors influencing on the development of Corporate Social Responsibility are determined. The article is deloted to problems of realization of interrelations of the state and business in economic systems in the course of formation of philosophy of socially-responsible business are considered. The measures to eliminate obstacles to the development of business social responsibility in Ukraine were proposed. The article considers the topical issues of business responsibility to the society, and the importance of understanding the proper attitude towards business and society in general, understanding that an enterprise will never be socially responsible unless it adopts the basics of social responsibility. Key words: responsibility, social responsibility, corporate social responsibility, business, social problems.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20560
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FEU)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
socvidp.pdf681,27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.