Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20346
Назва: Готовність молодих вчителів історії до професійної діяльності
Автори: Денисюк, Василь Іванович
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Денисюк В. Готовність молодих вчителів історії до професійної діяльності. Академічні студії. Серія «Педагогіка». 2021. № 4. С. 163-171. DOI : https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.4.2.24
Журнал/збірник: Академічні студії. Серія «Педагогіка»
Випуск/№ : 4
Дата публікації: 2021
Дата внесення: 12-тра-2022
Видавництво: Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради
Країна (код): UA
Ідентифікатор ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1660-0070
DOI: https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.4.2.24
УДК: 94:378]37.011.3-051:005.336.2
Теми: готовність до професійної діяльності
вчитель історії
професійні якості
професійні компетентності
підготовка до професійної діяльності
Діапазон сторінок: 163-170
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто проблему готовності молодих вчителів історії до професійної діяльності (на основі анкетування вчителів історії Волинської області). Охарактеризовано головні підходи до визначення поняття «готовність до професійної діяльності», а також критерії її визначення. Проаналізовано головні методичні проблеми, з якими стикаються молоді вчителі на початку професійної діяльності (брак психолого-фасилітативних знань і навичок, брак знань з історії, брак методичних вмінь, а також умінь роботи з документами, комп’ютером та програмним забезпеченням), а також їх імовірні причини (нестача практичного досвіду; невідповідність підготовки (освітньої програми) в університеті вимогам до вчителя у школі; необізнаність із вимогами до вчителя у школі; нестача психолого-фасилітативних вмінь у роботі з учнями). Розглянуто особливості методичних проблем відповідно до вікового критерію. Проаналізовано важливість основних професійних якостей (організаційні та управлінські здібності, емпатія, цілеспрямованість, працездатність, лідерські якості, самоконтроль, дисциплінованість, стресостійкість, комунікаційні здібності, уміння працювати самостійно та в команді, аналітичні здібності, гнучкість) та професійних компетентностей вчителя для готовності до професійної діяльності. Встановлено головні рекомендації щодо підвищення професійності та конкурентоспроможності майбутніх вчителів історії (студентів, що навчаються за спеціальністю 014 «Середня освіта (Історія)»), зокрема щодо посилення практичної складової в освітній програмі. Результати дослідження візуалізовано в статті з допомогою діаграм.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20346
Перелік літератури: Баханов К. Організація особистісно орієнтованого навчання. Порадник молодого вчителя історії. Харків: Основа, 2008. 159 c.
Візнюк В. Цифрова компетентність майбутніх педагогів як невід’ємна складова професійної підготовки. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. 2019. № 1. С. 130–136. DOI: https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.1.17 (дата звернення 25.09.2021).
Генсерук Г., Мартинюк С. Методична складова системи розвитку цифрової компетентності майбутніх учителів гуманітарного профілю. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. 2021. Т. 1. № 1. С. 121–131. DOI: https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.15 (дата звернення 10.10.2021).
Делікатна Н. Готовність майбутнього вчителя початкової школи до застосування інноваційних педагогічних технологій. Інноваційна педагогіка. 2020. Випуск 23. Т. 1. С. 167–171. DOI https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2020/23-1.37 (дата звернення 1.10.2021).
Дорошенко Т. Аналіз стану сформованості готовності менеджерів авіаційної галузі до професійної самореалізації (на основі анкетування). Інноваційна педагогіка. 2020. Випуск 20. Т. 1. С. 20–25. URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2020/20/part_1/6.pdf (дата звернення 25.09.2021).
Коваленко Л. Культура професійної самореалізації вчителя як наукова проблема педагогіки вищої школи. Інноваційна педагогіка. 2020. Випуск 21. Т. 2. С. 98–101. URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2020/21/part_2/24.pdf (дата звернення 1.10.2021).
Онищенко Н. Вплив освітнього середовища вищої школи на формування готовності майбутніх учителів до інноваційної виховної діяльності. Інноваційна педагогіка. 2021. Випуск 31. Т. 1. С. 133–138. DOI: https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2021/31-1.28 (дата звернення 2.10.2021).
Партола В., Смолянюк Н., Собченко Т. Поняття ціннісного ставлення майбутніх педагогів до професійної діяльності. Інноваційна педагогіка. 2020. Випуск 21. Т. 2. С. 165–168. DOI https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2019.21.2-37 (дата звернення 27.09.2021).
Педагогічна майстерність: Підруч¬ник / І. Зязюн, Л. Крамущенко, І. Кривонос та ін.; За ред. І. Зязюна. 3-тє вид., допов. і перероб. Київ: СПД Богданова А. М., 2008. 376 с.
Резунова О., Передерій О. Професійна готовність викладачів до здійснення інноваційної педагогічної діяльності / Pedagogical and psychological sciences: regularities and development trends: Collective monograph. Riga, Latvia: Baltija Publishing, 2020. P. 269-284. DOI https://doi.org/10.30525/978-9934-26-023-0-17 (дата звернення 29.09.2021).
Сапогов М. Професійна компетентність учителя як визначальна фахова характеристика. Інноваційна педагогіка. 2020. Випуск 23. Т. 2. С. 100–104. DOI https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2020/23-2.20 (дата звернення 5.10.2021).
Чурсина А. Формирование готовности к профессиональному саморазвитию студентов как приоритетное направление развития вуза. Современная высшая школа: инновационный аспект. 2014. № 1. С. 18–21.
References: European Commission/EACEA/Eurydice. (2021). Teachers in Europe: Careers, Development and Well-being. Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2021. 188 p.
European Commission/EACEA/Eurydice. (2018). Teaching Careers in Europe: Access, Progression and Support. Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2018. 128 p.
Garrone-Shufran S. (2020). Preparing Teachers to Teach the Language of History. Teaching History, 45(2), 2–17. DOI: https://doi.org/10.33043/TH.45.2.2-17 (Last accessed: 5.10.2021).
Sadovets O. (2021). Teacher career development in European countries and its consistency with teacher competence framework. Порівняльна професійна педагогіка, 11(1), 63–71. https://www.khnu.km.ua/root/files/02/20211/11.pdf (Last accessed: 29.09.2021).
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FH)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
210-Текст статті-393-1-10-20220419.pdf529,62 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.