Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20176
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЄмельянова, Юлія-
dc.date.accessioned2022-02-07T21:18:42Z-
dc.date.available2022-02-07T21:18:42Z-
dc.date.issued2021-
dc.date.submitted2021-
dc.identifier.citationЄмельянова, Ю. (2021). Проблематика соціально-філософського склад-ника вищої освіти: український аспект. Соціологічні студії, 2 (19), 14–20. https://doi.org/10.29038/2306-3971-2021-02-14-20uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20176-
dc.description.abstractУ статті здійснено аналіз ролі філософії й соціології як двох головних векторів формування світогляду сучасної людини в європейській культурі і їх сьогоднішнього стану в програмах підготовки студентів закладів вищої освіти в Україні. Скорочення часу вивчення основ філософії та соціології, відмова деяких негуманітарних факультетів від цих курсів у навчальних планах підготовки студентів оцінено як не лише помітну тенденцію в українській освіті. Зміст цього процесу розглянуто в контексті функціонування й розвитку українського суспільства та Української держави: освіта є фундаментальним соціальним інститутом і повинна забезпечити індивіда фундаментальними орієнтирами в просторі й часі, у межах етнічної та національної культури, індивідуальної й громадянської етики, політичних духовних та інших цінностей. Курс на забезпечення індивіда лише професійними компетенціями з позиції філософії й соціології видається хибним, безперспективним. Такий курс, якщо він стає основним орієнтиром і критерієм оцінки ролі освіти в суспільстві, на нашу думку, призведе до знецінення національної освіти й збіднення людського потенціалу країни. Доведено, що вже зараз майбутні перспективи «звуженої» вищої освіти помітні в українському соціальному процесі у всіх його аспектах. Відсутність або зменшення обсягу світоглядної освіти в молодого покоління українських громадян становить стратегічну небезпеку для України.uk_UK
dc.format.extent14–20-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectфілософіяuk_UK
dc.subjectсоціологіяuk_UK
dc.subjectвища освітаuk_UK
dc.subjectіндивідуальна етикаuk_UK
dc.subjectсоціальна практикаuk_UK
dc.subjectперспективи державотворенняuk_UK
dc.titleПроблематика соціально-філософського складника вищої освіти: український аспектuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.29038/2306-3971-2021-02-14-20-
dc.citation.issue2(19)-
dc.citation.journalTitleСоціологічні студії-
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5651-9889-
dc.subject.udc316+17.171+3.304uk_UK
Розташовується у зібраннях:Соціологічні студії, 2021, № 2 (19)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
14-20.pdf533,28 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.