Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20108
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГоловін, Микола Борисович-
dc.contributor.authorГоловіна, Ніна Анатоліївна-
dc.date.accessioned2022-01-26T13:14:56Z-
dc.date.available2022-01-26T13:14:56Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationГоловін М. Навчальний приклад маскування інформації в акустичному сигналі. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки : зб. наук. пр. Бердянськ : БДПУ, 2021. Вип. 2. С. 203-210.uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20108-
dc.description.abstractУ роботі представлений стеганографічний метод приховування текстової інформації в звуковому файлі. Приховування реалізовано програмою на мові Python. Упровадження окремих букв тексту в звук здійснено методом «найменшого значущого біта». Програма може бути використана як для навчальних, так і практичних цілей. Була застосована загальновживана бібліотека wave для роботи зі звуковими файлами. Це не є спеціалізована для криптографічних та стеганографічних потреб бібліотека. Використання її та лаконічність коду програми дає можливість візуалізувати механізм приховування інформації на навчальних заняттях і продемонструвати його в процесі створення програми, її відлагодження та випробовування. Важливо для навчальних цілей і те, що робота в межах бібліотеки дозволяє на рівні окремих бітів побачити стан порожнього та заповненого звукового контейнера. Для оцінки практичної цінності програми були проведені її випробовування з текстами різної довжини та зі звуковими контейнерами різного ґатунку. Зокрема, використали звук камертону, гітарної струни, класичної музики, репу, джазу, аудіокнигу. Експеримент показав коректне відтворення текстів. Було виявлено, що при уважному прослуховуванні на «чистому звуці» камертону при перевантаженні контейнера інформацією можуть виникнути підозри про текстову закладку. Текстова закладка в звук, у якому швидко змінюється гучність, темп і частота, підозр про можливу закладку не виявляє. Однак, якщо сторона, що перехватила замасковане повідомлення, має здогадки про спосіб закладки тексту, то цей текст легко вилучається. Тому використання програми в практичних цілях вимагає додаткових маніпуляцій у коді, пов’язаних зокрема з порядком впровадження тексту та з вибором місця застосування. Бажаним є також додаткове шифруванням тексту. Аналіз звуку і маніпуляції з ним на рівні окремих бітів має також навчальну цінність у тому сенсі, що дає уявлення про рівень шумів, величину корисного фізичного сигналу та межі чутливості людського вуха.uk_UK
dc.format.extent203-210-
dc.language.isoukuk_UK
dc.subjectмова Pythonuk_UK
dc.subjectстеганографіяuk_UK
dc.subjectприховування інформаціїuk_UK
dc.subjectмаскування інформації в звуковому файліuk_UK
dc.titleНавчальний приклад маскування інформації в акустичному сигналіuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.rights.holderГоловін Микола Борисович, Головіна Ніна Анатоліївнаuk_UK
dc.citation.issue2-
dc.citation.journalTitleНаукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки-
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.subject.udc004.72.056.52:003.27:004.438uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FITM)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
syhnal.pdf543,3 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.