Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/19726
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЖванія, Людмила Вікторівна-
dc.date.accessioned2021-10-26T09:08:26Z-
dc.date.available2021-10-26T09:08:26Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationЖванія Л. В. Критичне осмислення релігійних питань в публіцистиці Лесі Українки. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. 2021. Т. 32(71). № 4. Ч. 2. С. 232-237. DOI : https://doi.org/10.32838/2710-4656/2021.4-2/38 .uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/19726-
dc.description.abstractУ статті здійснено аналіз різних аспектів відображення релігійної проблематики в публіцистичних текстах Лесі Українки. Зазначено, що письменниця піддає критиці низку засадничих принципів християнства. Неприйнятними для її світовідчуття є ті Євангельські заповіді, що постулюють покору й смирення, непротивлення, всепрощення. Не сприймає Леся Українка й пасивності та покладання на Божу волю, – рис, які, на її думку, були характерними для християнських громад. Її вибір – активна громадська позиція, що передбачає боротьбу та відстоювання загальнолюдських прав. Доведено, що у розумінні письменниці релігія і фанатизм поняття не лише взаємопов’язані, а й такі, які фактично не існують одне без одного. Леся Українка піддає негації нетерпимість, догматизм, прагнення до необмеженої влади, – ті визначальні риси, що, на її думку, характеризують християнську церкву і в часи її становлення, і в періоди її ідеологічного панування. Зазначено, що у своєму світобаченні Леся Українка орієнтована на ідеали гуманізму. Звідси її неприйняття рабської покори, як найбільшого зла, і прагнення до ідеалу, найвищої людської цінності – свободи. Письменниця сприймає засадничі постулати християнства раціонально, віддаючи належне морально-етичній складовій релігійного вчення, та відкидаючи його догматизм, й засуджуючи деспотичні методи, за допомогою яких християнство стало однією з панівних релігій світу. Для Лесі Українки неприйнятним постає шлях осягнення істини завдяки сліпій нерефлексивній вірі, для неї вартим уваги є лише науковий підхід. Здійснено припущення, що філософсько-світоглядна позиція Лесі Українки близька до кантівської, сформульованої у його категоричному імперативі. Аналіз її публіцистичного доробку дозволяє зробити висновок, про те, що у світосприйнятті Лесі Українки домінує раціональне начало, а релігійна традиція піддається критичному аналізу.uk_UK
dc.format.extent232-237-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherТаврійський національний університет імені В.І. Вернадського.uk_UK
dc.subjectЛеся Українкаuk_UK
dc.subjectрелігіяuk_UK
dc.subjectхристиянствоuk_UK
dc.subjectсвітоглядuk_UK
dc.subjectпубліцистикаuk_UK
dc.titleКритичне осмислення релігійних питань в публіцистиці Лесі Українкиuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32838/2710-4656/2021.4-2/38-
dc.citation.journalTitleВчені записки Таврійського національного університету ім. В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика-
dc.citation.volumeТ. 32(71). № 4. Ч. 2.-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університете імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.subject.udc821.161.2’05-92.09Українка:2uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FFG)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
40.pdf311,78 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.