Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/19566
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЮхименко, Наталія-
dc.contributor.authorYukhymenko, Nataliia-
dc.date.accessioned2021-08-02T13:14:13Z-
dc.date.available2021-08-02T13:14:13Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationЮхименко, Н. (2020). Феномен булінгу в контексті соціалізації особистості. Соціологічні студії, 2 (17), 24–29. DOI: 10.29038/2306-3971-2020-02-24-29uk_UK
dc.identifier.issn2306-3971-
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/19566-
dc.description.abstractУ статті здійснено спробу аналізу «булінгу» як соціально-філософського феномену. Визначено, що молоде покоління транслює саме ті цінності, які формуються через взаємодію із середовищем, суспільством, у якому воно зростає. Ціннісні орієнтації особистості охарактеризовано як елементи внутрішньої (диспозиційної) структури особистості, що сформовані та закріплені життєвим досвідом індивіда в процесі соціалізації. А становлення особистісного в дитині передбачає засвоєння нею системи суспільних цінностей. Булінг розглянуто як один із факторів розкриття ієрархічних відносин особистості й соціуму в процесі соціалізації, персоналізації та самоідентифікації. Булінг визначено як цькування через насилля в процесі персоналізації.uk_UK
dc.description.abstractThe article attempts to analyze the category of «bullying» as a socio-philosophical phenomenon. It is determined that the young generation broadcasts exactly the values that are formed through interaction with the environment, the society in which it grows up. Personality value orientations are characterized as elements of the internal (dispositional) structure of personality, formed and consolidated by the life experience of the individual in the process of socialization. And the formation of personality in a child involves assimilation of the system of social values. It is shown that every personality has a deep need for personalization, which is the basis for communication and interaction between people, being realized in joint activities. That the personality continues itself in other personalities, «broadcasting» its individuality to others. The ability to personalization is provided by the richness of personality, the variety of means by which it can in communica-tion and activity to make an impact. It is proved that, on the one hand, the personality in the process of its formation, identifying and endowing itself with certain traits and characteristics, absorbing experience and forming its own hierarchy of values, is capable of violence, because it chooses it as an element of interaction in an environment whose values are close and related, and on the other hand, is a relay of society, which is close and related to it and through manifestations of violence as well. Bullying is considered as one of the factors of revealing the hierarchical relationship between the individual and society in the process of socialization, personalization and self-identification. Bullying is defined as bullying through violence in the process of personalization.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectособистістьuk_UK
dc.subjectсоціалізаціяuk_UK
dc.subjectперсоналізаціяuk_UK
dc.subjectсамоідентифікаціяuk_UK
dc.subjectбулінгuk_UK
dc.subjectстановлення особистостіuk_UK
dc.subjectpersonalityuk_UK
dc.subjectsocializationuk_UK
dc.subjectpersonalizationuk_UK
dc.subjectself-identificationuk_UK
dc.subjectbullyinguk_UK
dc.subjectpersonality formationuk_UK
dc.titleФеномен булінгу в контексті соціалізації особистостіuk_UK
dc.title.alternativeThe Phenomenon of Bullying in the Context of Personality Socializationuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.rights.holder© 2020 Волинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.identifier.doi10.29038/2306-3971-2020-02-24-29-
dc.contributor.affiliationPhD in Philosophy, Associate Professor, Department of Philosophy and Social Anthropology by Professor I. Stognii, Pereiaslav-Khmelnytskyi Hryhorii Skovoroda State Pedagogical University, Pereiaslav, Ukraine E-mail: Natale_ux@ukr.netuk_UK
dc.contributor.affiliationкандидат філософських наук, доцент кафедри філософії і соціальної антропології ім. професора І. П. Стогнія, Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди, Переяслав, Українаuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.coverage.placenameВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7739-9716-
dc.identifier.scopus57209732662-
dc.relation.referencesen1. Bekh, V. P. et al. (2012). Personality in the discourse of self-development of Ukrainian civilization. Zaporozhye. Dneprovskiy Metallurg. 2. Bueva, L. P. (1978). Man: Activity and Communication. Moscow: Mysl. 3. Gomilko, O. (2011). Metaphysics of corporeality concept of the body in philosophical discourse. Kyiv: Naukova Dumka. 4. Grabovska, I., Yemets, T., Mostyaev, O. (2006). Philosophy of Ukrainian existence. Kyiv: Ukrainian Publishing Union. 5. Kresina, I. (1998). Ukrainian national consciousness and modern political processes: (etnopolitologicheskiy analiza). Kyiv: Vyshcha Shkola. 6. Lartsev, V. S. (2003). The Formation of a Person: Determinants, Problems, Prospects (Socio-Philosophical Analysis): Dissertation. Kyiv: Skovoroda Institute of Philosophy of the National Academy of Sciences of Ukraine. 7. Lugutsenko, T. V. (2014). Man in the structure of communicative reality as a subject of virtual space. Gilea: A Scientific Bulletin, 81, 179–183. 8. Mostyaev, A. I. (1998). The Historical Being of Ethnos (Philosophical and Methodological Analysis): Dissertation. Kyiv: Institute of Ukrainian Studies of Kyiv Taras Shevchenko University. 9. Olweus, D. (1993). Bullying in School: What We Know and What We Can Do. Moscow: Oxvord. 10. Podmazin, S. I. (2006). Personally oriented education (socio-philosophical analysis): Dissertation. Dnipro: Dnipropetrovsk National University. 11. Stelmakh, S. (2011). Bullying in school and its consequences. Humanization of the educational process. LVІ, 431–440. 12. Yukhymenko, N. F. (2014). Personality in the socio-cultural space. Scientific Journal of M.P. Dragomanov NPU. Series 7. Religion. Culturology. Philosophy, 31 (44), 279–285. 13. Yukhimenko, N. F. (2016). Factor of upbringing in the process of formation and activity of personality. Scientific notes of the Kyiv University of Tourism, Economics and Law, 22, 45–56.uk_UK
dc.relation.references1. Бех, В. П. та ін. (2012). Особистість у дискурсі саморозгортання української цивілізації. Запоріжжя: Дніпровський металург. 2. Буева, Л. П. (1978). Человек: Деятельность и общение. Москва: Мысль. 3. Гомілко, О. (2011). Метафізика тілесності: концепт тіла у філософському дискурсі. Київ: Наук. думка. 4. Грабовська, І., Ємець, Т., Мостяєв, О. (2006). Філософія українського буття. Київ: Укр. вид. спілка. 5. Кресіна, І. (1998). Українська національна свідомість і сучасні політичні процеси: (етнополітологічний аналіз). Київ: Вища школа. 6. Ларцев, В. С. (2003). Формирование личности: детерминанты, проблемы, перспективы (социально-философский анализ). Дисертація. Київ: Ін-т філософії ім. Г. С. Сковороди НАН України. 7. Лугуценко, Т. В. (2014). Людина в структурі комунікативної реальності як суб’єкт віртуального простору. Гілея: науковий вісник, 81, 179–183. 8. Мостяєв, О. І. (1998). Історичне буття етносу (філософсько-методологічний аналіз). Дисертація. Київ: Ін-т українознав. Київ. ун-ту ім. Тараса Шевченка. 9. Ольвеус, Д. (1993). Буллинг в школе: что мы знаем и что мы можем сделать. Москва: Оксворд. 10. Подмазін, С. І. (2006). Особистісно орієнтована освіта (соціально-філософський аналіз): Дисертація. Дніпро: Дніпропетров. нац. ун-т. 11. Стельмах, С. (2011). Булінг у школі та його наслідки. Гуманізація навчально-виховного процесу. LVІ, 431–440. 12. Юхименко, Н. Ф. (2014). Особистість у соціокультурному просторі. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 7. Релігієзнавство. Культурологія. Філософія, 31 (44), 279–285. 13. Юхименко, Н. Ф. (2016). Фактор виховання у процесі становлення та діяльності особистості. Наукові записки Київського університету туризму, економіки і права, 22, 45–56.uk_UK
dc.subject.udc316.613.434:177.8uk_UK
Розташовується у зібраннях:Соціологічні студії, 2020, № 2 (17)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
6.pdf676,1 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.