Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/19335
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОлійник, Оксана-
dc.contributor.authorOliinyk, Oksana-
dc.contributor.authorОлейник, Оксана-
dc.date.accessioned2021-03-11T21:33:05Z-
dc.date.available2021-03-11T21:33:05Z-
dc.date.issued2020-
dc.date.submitted2020-
dc.identifier.citationОлійник, О. (2020). Значення другого (магістерського) рівня вищої освіти для студентів і роботодавців у сфері інформаційних техно-логій і соціології. Соціологічні студії, 1 (16), 22–28. DOI: https://doi.org/10.29038/2306-3971-2020-01-22-28uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/19335-
dc.description.abstractОдна з проблем сьогодення – відставання освіти від розвитку запитів суспільства на фахівців. Цю проблему досліджують із позицій двох стратегій: кількісна дає уявлення про сегментацію ринку праці, позиції на ринку праці осіб із вищою освітою та про кількісні оцінки якості освітніх послуг, настанови учасників освітнього процесу й роботодавців щодо освітніх програм і рівнів освіти тощо; якісна дає змогу зрозуміти причини та механізми формування цих оцінок. Мета статті – дослідити ставлення роботодавців (на прикладі ІТ сфери й соціології та маркетингу) до якості навчання в закладах вищої освіти й важливість для них наявності в потенційних працівників освітнього ступеня бакалавра чи магістра, а також ставлення студентів до здобуття освітнього ступеня «магістр» у зазначених сферах, мотиви вступу до магістратури. Це дасть змогу осмислити значення другого (магістерського) рівня вищої освіти, порівняно з першим (бакалаврським) у сферах соціології, маркетингу, ІТ. У статті проаналізовано серію глибинних інтерв‟ю студентів частини факультетів КНУ імені Тараса Шевченка й роботодавців у відповідних сферах, з‟ясовано їхні настанови щодо отримання випускниками бакалаврату другого (магістерського) рівня вищої освіти. Роботодавці здебільшого оцінюють рівень підготовки фахівців як достатній. Для них відмінність між освітніми ступенями «магістр» і «бакалавр», здобутими випускниками та зазначеними в дипломах про вищу освіту, не має суттєвого значення в процесі найму на роботу працівників зазначених сфер. Називаючи вимоги до найманих працівників, окрім набору відповідних Hard Skills, великого значення вони надають базовим навичкам спілкування, знанню англійської й української мов, відповідальності, іншим Soft Skills. Студенти ж більшого значення надають саме вузькопрофесійним прикладним дисциплінам і відповідним навичкам. При цьому їхнє бажання вступати до магістратури пов‟язані переважно або з потребою вдосконалити свої професійні навички, або з бажанням отримати другу вищу освіту за іншим спорідненим фахом.uk_UK
dc.description.abstractOne of today‟s problems is the lag of education from the development of society‟s demands for specialists. This problem is studied from the standpoint of two stra-tegies – quantitative gives an idea of the shortage and oversaturation of the market by certain groups of professionals, quantitative assessments of the quality of educational services, the relationship of educational programs and levels of education etc. Qualitative help to understand the reasons and mechanisms of formation of these estimations. The purpose of the article is to analyze the attitude of employers (on the example of IT, sociology and marketing) to the quality of education in universities and the importance of potential employees with a bachelor‟s or master‟s degree, as well as students‟ attitude to master‟s degree in these areas and motives to reach the master‟s degree. It will allow us to understand the importance of the master‟s degree to the bachelor‟s degree in the fields of sociology, marke-ting or IT. The article analyzes a set of focused interviews of students of the faculties of Taras Shevchenko National University of Kyiv and employers in appropriate fields, clarifies employers` instructions for graduates of the master‟s degree. Employers generally rate the level of employees` training as sufficient. The difference between the master‟s and bachelor‟s degrees of employees for them is not significant in the process of hiring employees in these areas. When giving the requirements for employees, in addition to a set of appropriate Hard Skills, basic communication skills, knowledge of English and Ukrainian, responsibility, and other Soft Skills are in great importance. Students attach more importance to narrow disciplines. At the same time, their desire to enter the master‟s program is mainly related either to the need to improve their professional skills, or to the desire to obtain a second higher education in another related specialty.uk_UK
dc.description.abstractОдна из проблем современности – отставание образования от развития запросов общества к качеству подготовки специалистов. Система высшего образования предлагает сегодня получение двух уровней образования – первого (бакалаврского) и второго (магистерского) уровней. Цель статьи – исследовать отношение работодателей (на примере сферы информационных технологий, а также социологии и маркетинга) к качеству обучения в учреждениях высшего образования и значение для них наличия у потенциальных работников первого (бакалаврского) и второго (магистерского) уровней образования в указанных сферах, мотивы поступления в магистратуру. В статье анализируется серия глубинных интервью студентов части факультетов КНУ имени Тараса Шевченко и работодателей в сферах социологии, маркетинга, ИТ; выясняются их установки к получению выпускниками бакалавриата второго (магистерского) уровня высшего образования. Работодатели в целом оценивают уровень подготовки специалистов как достаточный. Для них различие между образовательными уровнями «магистр» и «бакалавр», полученными выпускниками и указанными в дипломах о высшем образовании, не имеет существенного значения в процессе найма на работу специалистов указанных сфер. Основные их требования – наличие у соискателя соответствующих Hard Skills, базовых навыков общения, знания английского и украинского языков, ответственности, других Soft Skills. Студенты же большее значение придают именно узкопрофильным прикладным дисциплинам и соответствующим навыкам. При этом их желание поступать в магистратуру связаны преимущественно или с необходимостью усовершенствовать свои профессиональные навыки, или с желанием получить второе высшее образование по другой родственной специальности.uk_UK
dc.format.extent22-28-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectвища освітаuk_UK
dc.subjectвимоги до випускників ЗВОuk_UK
dc.subjectроботодавціuk_UK
dc.subjectHard Skillsuk_UK
dc.subjectSoft Skillsuk_UK
dc.subjectосвітній рівеньuk_UK
dc.subjecthigher educationuk_UK
dc.subjectrequirements for university graduatesuk_UK
dc.subjectemployersuk_UK
dc.subjecteducational leveluk_UK
dc.titleЗначення другого (магістерського) рівня вищої освіти для студентів і роботодавців у сфері інформаційних технологій і соціологіїuk_UK
dc.title.alternativeThe Importance of the Second (Master’s) Level of Higher Education for Students and Employers in the Field of Information Technology and Sociologyuk_UK
dc.title.alternativeЗначение второго (магистерского) уровня высшего образования для студентов и работодателей в области информационных технологий и социологииuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.rights.holder© 2020 Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.29038/ 2306-3971-2020-01-22-28-
dc.citation.issue1(16)-
dc.contributor.affiliationкандидат соціологічних наук, доцент кафедри методології та методів соціологічних досліджень, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна.uk_UK
dc.contributor.affiliationPhD in Sociology, Associate Professor, Department of Methodology and Methods of Sociological Research, Taras Shevchenko National University of Kyiv, Ukraine. Email: o_oliinyk@ukr.netuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.coverage.placenameСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.relation.referencesen1. Enhancing Higher Education Reform in Ukraine (Report) (2017). Retrieved May 31, 2020 from https://drive.google.com/file/d/1kr_HPLR_Dpgmoh_45GaTHaAQhXLmZTBz/view 2. Graduates of Ukrainian universities through the eyes of employers: the results of the study (2012). Retrieved May 31, 2020 from https://www.yourcompass.org/docs/Employees%20on%20University_Graduates.pdf 3. Criteria for selecting an employee by the employer (2013). Retrieved May 31, 2020 from https://www.soc.univ.kiev.ua/en/nauka/criteria-selecting-employee-employer 4. Jobs in other areas (2013). Retrieved May 31, 2020 from https://www.soc.univ.kiev.ua/en/nauka/jobs-other-areas 5. Activities after graduation (2013). Retrieved May 31, 2020 from /https://sociology.knu.ua/en/nauka/activities-after-graduation 6. Оliinyk, О., Sydorov, М. (2015). The problem of quality of higher education in the conditions of employment of students. Youth policy: problems and prospects, 6, 161–167.uk_UK
dc.relation.references1. Enhancing Higher Education Reform in Ukraine (Report) (2017). Retrieved May 31, 2020 from https://drive.google.com/file/d/1kr_HPLR_Dpgmoh_45GaTHaAQhXLmZTBz/view 2. Випускники українських ВНЗ очима роботодавців: результати дослідження (2012). Отримано 31 трав-ня 2020 р. з https://www.yourcompass.org/docs/Employees%20on%20University_Graduates.pdf 3. Критерії вибору роботодавцем працівника (2013). Отримано 31 травня 2020 р. з https://www.soc.univ.-kiev.ua/uk/nauka/kryteriyi-vyboru-robotodavcem-pracivnyka 4. Працевлаштування НЕ за фахом (2013). Отримано 31 травня 2020 р. з https://www.soc.univ.kiev.ua/-uk/nauka/pracevlashtuvannya-ne-za-fahom-0 5. Діяльність після закінчення навчання (2013). Отримано 31 травня 2020 р. з https://www.soc.univ.kiev.-ua/uk/nauka/diyalnist-pislya-zakinchennya-navchannya 6. Олійник, О., Сидоров, М. (2015). Проблема якості вищої освіти в умовах трудової зайнятості студентів. Молодіжна політика: проблеми та перспективи: зб. наук. праць, 6, 161–167.uk_UK
dc.subject.udc316.344.24uk_UK
Розташовується у зібраннях:Соціологічні студії, 2020, № 1 (16)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Соціологічні студії_2020_22-28.pdf714,62 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.