Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/18771
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Журавльова, Олена | - |
dc.contributor.author | Журавльов, Олександр | - |
dc.date.accessioned | 2021-01-27T13:44:48Z | - |
dc.date.available | 2021-01-27T13:44:48Z | - |
dc.date.issued | 2020-12 | - |
dc.identifier.citation | Журавльова , О., Журавльов , О. (2020). ТИПОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОЯВУ ПРОКРАСТИНАЦІЇ У СТУДЕНТІВ. Психологічні перспективи, (36), 86–99. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2020-36-86-99 | uk_UK |
dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/18771 | - |
dc.description.abstract | Мета. У представленій статті обґрунтовано актуальність вивчення прокрастинації як стійкого інтегрального особистісного конструкту в умовах стрімкого розвитку сучасного суспільства. Вказано на доцільність розгляду деструктивного зволікання в академічному середовищі, зокрема, у студентів. Вивчення особистості прокрастинатора дало змогу отримати великий масив емпіричних даних у вигляді широкого спектра притаманних йому когнітивних, афективних, мотиваційних і конативних властивостей. Методи. Із метою зниження розмірності корелюючих між собою ознак та їх компактного й структурованого представлення застосовано процедуру факторного аналізу за допомогою методу головних компонент із використанням Varimax-ротації. Результати. В результаті виокремлено шість факторів: «емоційно-дезадаптивний», «агресивно-маніпулятивний», «мотиваційний», «самоцінно-прогностичний», «пристосування», «ірраціональний». На основі отриманих даних проведено кластерний аналіз методом k-середніх з метою визначення можливих розбіжностей у змістовому навантаженні встановлених складових конструкту прокрастинації, обумовлених поєднанням в їхніх межах діагностованих критеріїв із різною мірою вираженості. Це дало змогу виокремити чотири типи досліджуваного феномену. Домінуючими характеристиками студентів із «ірраціонально-астенічним» типом прокрастинації є прояв дезадаптивних когніцій і деструктивних емоційних патернів. Найбільш вираженою особливістю прокрастинаторів «демотивовано-ірраціонального» типу визначено відсутність інтенцій, які відігравали б роль вагомих спонук до включення у цілеспрямовану діяльність. «Дезадаптивно-агресивний» тип зволікання передбачає низький рівень здатності до конструктивного вирішення проблемних ситуацій і прояв ворожості та деструктивності у процесі побудови стосунків із соціальним оточенням. Особливістю прокрастинатора «мотиваційно-астенічного» типу є поєднання низького рівня мотивації з емоційно-дезадаптивними схильностями. Висновки. Результати проведеного емпіричного дослідження підтверджують доцільність тлумачення прокрастинації як інтегрального особистісного конструкту, що охоплює низку когнітивних, емоційних, мотиваційних та конативних властивостей індивіда. | uk_UK |
dc.format.extent | 86–99 | - |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.subject | прокрастинація | uk_UK |
dc.subject | типологія | uk_UK |
dc.subject | кластерний аналіз | uk_UK |
dc.subject | факторний аналіз | uk_UK |
dc.subject | студент | uk_UK |
dc.title | ТИПОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОЯВУ ПРОКРАСТИНАЦІЇ У СТУДЕНТІВ | uk_UK |
dc.type | Article | uk_UK |
dc.rights.holder | Журавльова О., Журавльов О., 2020 | uk_UK |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.29038/2227-1376-2020-36-86-99 | - |
dc.citation.issue | 36 | - |
dc.citation.journalTitle | Психологічні перспективи | - |
dc.contributor.affiliation | Волинський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
dc.coverage.country | UA | uk_UK |
dc.subject.udc | 159.943.7 | uk_UK |
dc.subject.udc | 159.923 | uk_UK |
Розташовується у зібраннях: | Психологічні перспективи, 2020, № 36 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
662-1111-1-10-20201230.pdf | 880,95 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.