Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/18500| Назва: | Особливості вияву емоційно-вольового компонента самоефективності в старшому шкільному віці. |
| Автори: | Федотова, Тетяна Володимирівна Малімон, Людмила Яківна |
| Бібліографічний опис: | Фтодотва Т., Малімон Л. (2020) . Особливості вияву емоційно-вольового компонента самоефективності в старшому шкільному віці . Психологічні перспективи, (35), 135–147. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2020-35-135-147 |
| Журнал/збірник: | Психологічні перспективи |
| Випуск/№ : | 35 |
| Дата публікації: | 2020 |
| Дата внесення: | 28-гру-2020 |
| Видавництво: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Ідентифікатор ORCID: | 0000-0003-1975-9925 0000-0002-2964-6580 |
| DOI: | 10.29038/2227-1376-2020-35-135-147 |
| УДК: | 159.923.072 |
| Теми: | самоефективніть здібність саморегуляція самоприйняття самоповага аутосимпатія наполегливість |
| Діапазон сторінок: | 135–147 |
| Короткий огляд (реферат): | У статті теоретично розглянуто проблему самоефективності особистості, яка являє собою не стільки здатність людей до усвідомлення своїх здібностей та їх найефективнішого застосування, скільки переконання особистості в спроможності й успіху в застосуванні компетенцій і набутого досвіду в певному виді діяльності. Виокремлено види самоефективності: діяльнісну, комунікативну та особистісну. У старшому шкільному віці самоефективність пов’язана з усвідомленням сенсу й мотивів навчання, автономністю, професійним самовизначенням, позитивним самоставленням, самоповагою, самокерівництвом і спроможністю до самоорганізації загалом. Емпірично визначено такі особливості вияву емоційно-вольового компонента самоефективності в старшому шкільному віці: в осіб із самоефективністю нижчою від середнього рівня – це потреба відповідати ідеальному образу «Я» та бажання змін, незадоволеність, тривожність, сором’язливість і сумніви у своїх можливостях та здібностях, неспроможність контролювати власні емоційні стани й реакції; в учнів із середнім рівнем самоефективності – високий рівень самоприйняття, внутрішня конфліктність та самозвинувачення, рефлексія з приводу власних недоліків і невдач, переживання почуття провини, проте прагнення доводити розпочату справу до кінця й мобілізація в подоланні перешкод, самоконтроль емоційних станів та реакцій; у діагностованих із самоефективністю вищою від середнього рівня – самовпевненість, усвідомлення власної цінності, самокерівництво, уявлення про себе як про вольову, енергійну й самостійну особистість, очікування визнання своєї цінності та унікальності зі сторони інших людей, високий рівень саморегуляції й наполегливості. Перспективу подальших розвідок у цьому напрямі вбачаємо у вивченні когнітивного та поведінкового компонентів самоефективності з урахуванням гендерного аспекту. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/18500 |
| Тип вмісту: | Article |
| Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FPsy) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| fedotova_malimon.pdf | 627,81 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.