Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/16389
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛютий, Вадим-
dc.contributor.authorПетрович, Валерій-
dc.date.accessioned2019-10-03T14:00:58Z-
dc.date.available2019-10-03T14:00:58Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationЛютий В., Петрович В. «Кроки по життю»: адаптація профілактичної «Програми 15» до впровадження в умовах загальноосвітньої школи / Вадим Лютий, Валерій Петрович // Педагогічний часопис Волині. - № 2(13), 2019. - с. 126-138-
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/16389-
dc.description.abstractМета дослідження. В статті розглянуто стан профілактики ВІЛ та соціально небезпечних явищ в закладах загальної середньої освіти України та представлені результати пілотного впровадження адаптованої версії комплексної профілактичної тренінгової «Програми 15» в навчальних закладах Луцька та Черкас. Мета представленого дослідження: обґрунтування необхідності шкільних факультативних курсів профілактики ВІЛ та соціально небезпечних явищ і захворювань; презентація підтверджених експериментально профілактичних можливостей курсу «Кроки по життю», розробленого на основі «Програми 15». Методи дослідження. Під час виконання дослідження використовувався формувальний експеримент з групою порівняння (когортне дослідження). Дослідження проводилось серед учнів 8-10 класів, частина з яких взяла участь у навчанні за програмою «Кроки по життю», інша – вивчала аналогічні теми лише в рамках нормативних дисциплін. Дані щодо результатів навчання в групах були піддані статистичному аналізу. Результат. Автори на основі аналізу емпіричних даних доводять ефективність програми «Кроки по життю» у формуванні коректних поглядів та безпечних настанов учнів щодо ВІЛ, контрацепції, вживання психоактивних речовин та побутового насильства й обґрунтовують можливість її застосування у якості факультативного курсу, що має доповнювати й розвивати знання і навички дітей, отримані в результаті вивчення нормативних дисциплін загальноосвітньої школи. Aim of the research. The article considers the state of HIV and other dangerous diseases preventive work in the general education establishments of Ukraine and the results of the pilot implementation of the complex preventive training «Program 15» in the educational institutions of Lutsk and Cherkassy within the framework of the project carried out by the Ukrainian fund «Welfare of children» (with support of the Protestant Agency for Diakonia and Development – Bread for the World – Protestant Development Service) in 2018-2019. The aim of the research is to substitute the necessity of the school elective classes on the prevention of HIV and socially-dangerous phenomena and diseases as well as presentation of the experimentally confirmed abilities of the course «Life steps» which was developed on the basis of the «Program 15». Methods of the research. In course of the research the forming experiment with a group for comparison (group research) was used. The research was performed among the 8th-10th graders and part of them were trained under the program «Life steps». Another part of the pupils were studying the similar topics only within the framework of the obligatory subjects. The results of the training were analyzed statistically. Results. The authors justify the requirements concerning effective school program on the prevention of HIV and socially dangerous phenomena: refusal from the pure informative approach, necessity of formation with the pupils of the values of health and responsibility as well as skills of the safe behavior, implementation of the interactive forma and methods of teaching. On the basis of the analysis of the experimental data the authors confirm the effectiveness of the preventive program «Life steps» in terms of formation of the correct views and safety of the attitudes of the pupils to HIV, birth control, use of the hallucinogenic drugs and domestic violence. Besides, they justify a possibility of its implementation as an elective course complementing and developing knowledge and skills of children acquired after the study of the normative subjects of the general education schools.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.relation.ispartofseriesАктуальні питання теорії і практики спеціальної освіти та соціальної роботи;3-
dc.subjectВІЛ-інфекціяuk_UK
dc.subjectHIV-infectionuk_UK
dc.subjectсоціально-небезпечне явище-
dc.subjectсоціальна профілактика-
dc.subjectпервинна профілактика-
dc.subjectфакультативний курс-
dc.subjectsocially-dangerous phenomenon-
dc.subjectsocial prevention work-
dc.subjectprimary prevention work-
dc.title«Кроки по життю»: адаптація профілактичної «Програми 15» до впровадження в умовах загальноосвітньої школиuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:Педагогічний часопис Волині, 2019, № 2(13)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
126-138.pdf539,71 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.