Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/16376
Назва: Освітній менеджмент в контексті педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського
Інші назви: Educational Management in the Context of Vasyl Suhomlynskyi's Heritage
Автори: Лякішева, Анна
Томашевська, Ірина
Дата публікації: 2019
Дата внесення: 3-жов-2019
Теми: директор, освіта, керівництво школою, менеджер освіти, освітній менеджмент, складові діяльності директора
headmaster, education, school management, manager, educational management, components of headmaster’s activity
Серія/номер: Теоретико-методологічні аспекти освіти в контексті розвитку суспільства;5
Короткий огляд (реферат): Мета дослідження: схарактеризувати управління як складову педагогічної системи В.Сухомлинського. На основі аналізу наукових розвідок видатного вченого визначено особливість його підходів до реалізації положень педагогічної системи через управління. Досліджено основні підходи В.Сухомлинського до загального керівництва закладом освіти, встановлені засади його поглядів на взаємовідносини директора та педагогічного колективу, розглянуто різні аспекти діяльності сучасного директора школи крізь призму директорського досвіду В.О.Сухомлинського. Доведено новаторський характер педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського в контексті сучасних освітніх змін, що дозволило дати визначення складових діяльності директора як невід’ємної частини управлінських систем сучасності. Методи дослідження. Для реалізації мети дослідження, використано комплекс методів наукового дослідження: аналіз, синтез та систематизація – для виявлення в педагогічній спадщині В. Сухомлинського наукових концептів, які стосуються проблеми освітнього менеджменту; пошуково-бібліографічний з метою аналізу наукової літератури та архівних матеріалів із проблеми дослідження; контент-аналіз та інтерпретація для вивчення творчого доробку В. Сухомлинського з метою з’ясування складових діяльності директора як невід’ємної частини управлінської системи. Результат. Визначені основні підходи до висвітлення діяльності В. Сухомлинського як директора школи, показано напрями, які можуть бути використані для вирішення завдань сучасного освітнього менеджменту. The objective of the research is to characterize management as a main component of V. Sukhomlynsky’s pedagogical system. On the analysis of scientific works of a famous scientist the peculiarity of his approaches to implementing concepts of the pedagogical system through management is determined. The main approaches of V. Sukhomlynsky to the general management of the institution, the relationship between the headmaster and the school staff, various aspects of the activity of the modern headmaster on the basis of the experience of V. Sukhomlynsky working as a principal are investigated. The innovative nature of V. Sukhomlynsky's pedagogical heritage in the context of recent changes was proved, which allowed to determine main functions аnd the role of the headmaster’s activity . This study also explored managerial role of the principal in whole-school evaluation. Research methods. To achieve the objective of the research a set of methods was used such as analysis, synthesis and systematization to identify V. Sukhomlynsky's scientific concepts in his pedagogical heritage related to the problem of educational management. On the analysis of scientific literature and archival materials on the research problem; content analysis and interpretation of V. Sukhomlynsky's works managerial role of the principal in whole was defined. Result.. The main approaches to describing V. Sukhomlynsky’s activities as a headmaster are determined, directions are shown to be used to solve the problems of modern educational management.
Опис: Лякішева А., Томашевська І. Освітній менеджмент в контексті педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського / Анна Лякішева, Ірина Томашевська // Педагогічний часопис Волині. - № 2(13), 2019. - с. 32-39
Спонсорська підтримка: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/16376
ISSN: 2415-8143
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Педагогічний часопис Волині, 2019, № 2(13)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
r_1-32-39.pdf405,97 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.