Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/16343
Назва: Developing pedagogical mastery of future physical education teachers in higher education institutions
Автори: Sitovskyi, Andrii M.
Сітовський, Андрій Миколайович
Maksymchuk, Iryna
Максимчук, Ірина
Maksymchuk, Borys
Максимчук, Борис
Frytsiuk, Valentina
Фрицюк, Валентина
Matviichuk, Tetiana
Матвійчук, Тетяна
Demchenko, Iryna
Демченко, Ірина
Babii, Inna
Бабій, Інна
Tsymbal-Slatvinska, Svitlana
Цимбал-Слатвінська, Світлана
Nikitenko, Alona
Нікітенко, Альона
Bilan, Valentyna
Білан, Валентина
Savchuk, Ihor
Савчук, Ігор
Бібліографічний опис: Maksymchuk, I. Developing pedagogical mastery of future physical education teachers in higher education institutions / Maksymchuk, I., Maksymchuk, B., Frytsiuk V, Matviichuk T, Demchenko I, Babii I, Tsymbal-Slatvinska S, Nikitenko A, Bilan V, Sitovskyi A, Savchuk // Journal of Physical Education and Sport. – Romania : Publicher University of Piteşti, 2018. 18(2), С. 810–815.
Дата публікації: 30-чер-2018
Дата внесення: 2-жов-2019
Видавництво: Publicher University of Piteşti
Теми: development
pedagogical mastery
future physical education teachers
professional training
Короткий огляд (реферат): The study deals with the process of developing pedagogical mastery of future physical education teachers during professional training. The concept of “pedagogical mastery of future physical education teachers” has been specified. The components (motivation-, knowledge-, activity-, value- and personality-based), criteria (motivation-based, cognitive, behavioural, value- and personality-based) and levels (creative, productive, reproductive, elementary) have been identified. Pedagogical conditions for developing the outlined quality (creating the students’ positive motivation toward acquiring pedagogical mastery; ensuring integrity, continuity and consistency of the process of developing pedagogical mastery of future physical education teachers; using innovative educational technologies for developing pedagogical mastery of future physical education teachers) have been justified and their efficiency has been experimentally proved. Within the study, the model for developing pedagogical mastery of future physical education teachers during professional training has been designed and presented. It reflects the interrelations between target, theoretical and methodological, content and technological, diagnostic and productive blocks.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/16343
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FFKiZ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Sitovskyi.pdf401,38 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.