Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/16343
Назва: | Developing pedagogical mastery of future physical education teachers in higher education institutions |
Автори: | Sitovskyi, Andrii M. Сітовський, Андрій Миколайович Maksymchuk, Iryna Максимчук, Ірина Maksymchuk, Borys Максимчук, Борис Frytsiuk, Valentina Фрицюк, Валентина Matviichuk, Tetiana Матвійчук, Тетяна Demchenko, Iryna Демченко, Ірина Babii, Inna Бабій, Інна Tsymbal-Slatvinska, Svitlana Цимбал-Слатвінська, Світлана Nikitenko, Alona Нікітенко, Альона Bilan, Valentyna Білан, Валентина Savchuk, Ihor Савчук, Ігор |
Бібліографічний опис: | Maksymchuk, I. Developing pedagogical mastery of future physical education teachers in higher education institutions / Maksymchuk, I., Maksymchuk, B., Frytsiuk V, Matviichuk T, Demchenko I, Babii I, Tsymbal-Slatvinska S, Nikitenko A, Bilan V, Sitovskyi A, Savchuk // Journal of Physical Education and Sport. – Romania : Publicher University of Piteşti, 2018. 18(2), С. 810–815. |
Дата публікації: | 30-чер-2018 |
Дата внесення: | 2-жов-2019 |
Видавництво: | Publicher University of Piteşti |
Теми: | development pedagogical mastery future physical education teachers professional training |
Короткий огляд (реферат): | The study deals with the process of developing pedagogical mastery of future physical education teachers during professional training. The concept of “pedagogical mastery of future physical education teachers” has been specified. The components (motivation-, knowledge-, activity-, value- and personality-based), criteria (motivation-based, cognitive, behavioural, value- and personality-based) and levels (creative, productive, reproductive, elementary) have been identified. Pedagogical conditions for developing the outlined quality (creating the students’ positive motivation toward acquiring pedagogical mastery; ensuring integrity, continuity and consistency of the process of developing pedagogical mastery of future physical education teachers; using innovative educational technologies for developing pedagogical mastery of future physical education teachers) have been justified and their efficiency has been experimentally proved. Within the study, the model for developing pedagogical mastery of future physical education teachers during professional training has been designed and presented. It reflects the interrelations between target, theoretical and methodological, content and technological, diagnostic and productive blocks. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/16343 |
Тип вмісту: | Article |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FFKiZ) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Sitovskyi.pdf | 401,38 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.