Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/16319
Назва: Стан когнітивних функцій учнів старшого шкільного віку як основа побудови програми оздоровчо-рекреаційних занять
Інші назви: The State of Cognitive Functions of Primary School Pupils as the Basis for Designing the Program of Health-Enhancing and Recreational Activities
Автори: Блистів, Тарас Васильович
Blystiv, Taras
Бібліографічний опис: Блистів Т. В. Стан когнітивних функцій учнів старшого шкільного віку як основа побудови програми оздоровчо-рекреаційних занять / Тарас Блистів // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк, 2018. − Вип. 31. – С. 17-24.
Дата публікації: 2018
Дата внесення: 26-вер-2019
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: когнітивні функції
психодіагностичне тестування
емоційний стан
пам’ять
школярі
програма занять
рекреаційне заняття
cognitive functions
psychodiagnostic testing
emotional state
memory
school students
program of classes
recreational activities
Короткий огляд (реферат): У статті представлено результати дослідження когнітивних функцій школярів віком 15–16 років як основи розробки програми оздоровчо-рекреаційних занять. Для виконання завдань дослідження використано такі методи, як аналіз науково-методичної літератури, психофізіологічні методи дослідження, психофізичні тести, методи математичної статистики. У дослідженні взяли участь 50 учнів 15 річного віку (33 хлопці та 17 дівчат) і 49 осіб 16-річного віку (34 хлопці й 15 дівчат). Серед когнітивних функцій учнів старшого шкільного віку ми досліджували функцію пам’яті (обсяг короткострокової пам’яті, обсяг переробки інформації, самоефективність, обсяг уваги), а також визначали їхній емоційний стан (спокійність, тривожність, енергійність, утомленість, піднесення, пригніченість, упевненість у собі, безпорадність). За результатами дослідження когнітивних функцій хлопців і дівчат 15–16 років установлено їх відповідність віковим нормам. У юнаків 15–16 років показники обсягу короткострокової пам’яті вищі, ніж у дівчат, на 7,0–7,4 %. Обсяг переробки інформації вказує на достовірно вищий (p<0,05) середньостатистичний результат у дівчат 15 років, порівняно з хлопцями. У дівчат 16 років середньостатистичний результат обсягу переробки інформації також достовірно вищий (p<0,05), ніж у хлопців. Коефіцієнти варіації обсягу уваги та кількості помилок у юнаків і дівчат 15 років перебувають у діапазоні від 32,5 до 73,8 %, що свідчить про неоднорідність вибірок. Коефіцієнти варіації обсягу уваги та кількості помилок у юнаків і дівчат 16 років перебувають у діапазоні від 31,5 до 59,5 %, що вказує на неоднорідність вибірок. Інтегральний показник емоційного стану в юнаків 16 років становить 6,7 бала, а отже, на його добрий стан. У дівчат 16 років інтегральний показник емоційного стану становив 5,8 бала й відповідав погіршеному стану. Установлено високу варіативність досліджуваних показників у всіх статево-вікових групах. Коефіцієнти варіації перевищували 14,6 %, що вказує на неоднорідність вибірок. Отримані нами результати доцільно враховувати в подальшому під час розробки програм оздоровчо-рекреаційних занять із досліджуваним контингентом. The paper presents the results of the study of cognitive functions of schoolchildren aged 15–16 years old as the basis for designing a program of health-enhancing and recreational activities. To address the objectives of the study, we used the following methods: analysis of scientific and methodological literature, psychophysiological methods, psychophysical testing, and methods of mathematical statistics. The study involved 50 pupils aged 15 years old (33 boys and 17 girls) and 49 pupils aged 16 years old (34 boys and 15 girls). We investigated the cognitive functions of high school students, such as the function of memory (the span of short-term memory, the amount of processed information, self-efficacy, attention span), and also determined their emotional state (tranquillity, anxiety, energy, fatigue, elation, depression, self-confidence and inadequacy). On the basis of the results of the study of cognitive functions in boys and girls aged 15–16 years old, their compliance with developmental standards was established. In boys aged 15 to 16 years old, short-term memory span was higher than in girls by 7,0 % –7,4 %. The analysis of the processed information assessment indicates that 15 year-old girls had statistically significant higher (p <0,05) averages than the boys of the same age. Girls aged 16 years old also had statistically significant higher (p <0,05) averages of information processing measures than the 16 year-old boys. The coefficients of variation of the attention span and the number of mistakes for 15 year-old boys and girls ranged from 32,5 % to 73,8 % that indicates the heterogeneity of the samples. The coefficients of variation of the attention span and the number of mistakes for 16 year-old boys and girls ranged from 31,5 % to 59,5 % that indicates the heterogeneity of the samples. The total score for emotional state amounted to 6,7 points in 16 year-old boys indicating a good state. In girls aged 16 years old, the total score of emotional state was 5,8 points and indicated a worsened state. The study showed a high variability of the studied indicators in all gender and age groups. The coefficients of variation were higher than 14,6 %, thus indicating the heterogeneity of the sample. The results obtained should be taken into account when developing programs of health-enhancing and recreation classes for high school students.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/16319
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 2018, № 31

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Taras Blystiv.pdfОсновна стаття359,3 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.