Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/16254
Title: Вербальні та невербальні індикатори персуазивної стратегії аргументування у німецькій комерційній рекламі
Other Titles: Verbal and non-verbal indicators of the persuasive argumentation strategy in German commercial advertising
Authors: Семенюк, Тетяна Петрівна
Semeniuk, Tetiana P.
Bibliographic description (Ukraine): Семенюк Т. П. Вербальні та невербальні індикатори персуазивної стратегії аргументування у німецькій комерційній рекламі / Т. П. Семенюк // Львівський філологічний часопис. - 2018. - № 3. - С. 234-238
Issue Date: 2018
Date of entry: 11-Sep-2019
Publisher: Львівський державний університет безпеки життєдіяльності
Keywords: рекламний текст
advertising text
персуазивна стратегія аргументування
persuasive strategy of argumentation
полікодове аргументування
polycodal argumentation
вербальні та невербальні індикатори
verbal and non-verbal indicators
Abstract: Стаття присвячена дослідженню вербальних і невербальних індикаторів персуазивної стратегії аргументування у німецькомовній комерційній рекламі. Виокремлено тактики реалізації персуазивної стратегії аргументування, визначено вербальні (лексико-граматичні та морфо-синтаксичні) й невербальні індикатори досягнення перлокутивного ефекту. The article is devoted to the study of verbal and non-verbal indicators of persuasive argumentation strategy in German-language commercial advertising. The tactics of the implementation of the persuasive argumentation strategy are distinguished, the verbal (lexical and grammatical and morpho-syntactic) and non-verbal indicators of achievement of perlocutionary effect are defined.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/16254
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FIF)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
51.pdf315,33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.