Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/15902
Назва: ОСНОВНІ ПРЕДСТАВНИКИ ПОЛЬСЬКОГО ПІАНІЗМУ ТА ОСОБЛИВОСТІ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ НИМИ ТВОРІВ Ф. ШОПЕНА
Інші назви: The main representatives of Polish pianism and the peculiarities of their interpretation of Chopin's works
Автори: Троць, Людмила
Фурсік, Лариса
Бібліографічний опис: https://pedchas.eenu.edu.ua/index.php/pedchas/article/view/341
Дата публікації: 2018
Дата внесення: 11-тра-2019
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: інтерпретація, музичний стиль, виконавська культура, імпровізаційна манера, художній образ, композитор, фортепіано, Польща, геній, романтик
interpretation, musical style, performing culture, improvisational style, artistic image, composer, piano, Poland, genius, romantic
Серія/номер: Теоретико-методологічні аспекти освіти в контексті розвитку суспільства;13
Короткий огляд (реферат): У статті розглядаються проблеми інтерпретації фортепіанних творів Ф. Шопена. Осмислено особливості музичного стилю, інтерпретації фортепіанних творів Ф.Шопена, простежуються традиції виконавського трактування. В статті проаналізовано і охарактеризовано сучасні підходи по дослідженню інтерпретації фортепіанних творів у педагогічній, музикознавчій, методичній літературі. Підкреслено, що інтерпретація творів Шопена потребує осягнення нової емоційної атмосфери музики. Зазначено, що для інтерпретації музичного твору музично-виконавський стиль є провідним фактором творчої мотивації. Також у статті визначено, що саме творча індивідуальність, неповторна єдність Шопена - композитора та Шопена - виконавця, на тривалий час визначили подальший розвиток піанізму, розкрили цілий світ нових звучань і прийомів фортепіанного висловлювання. Осмислено і в значній мірі поглиблено уявлення, що фортепіанний стиль Ф.Шопена належить до феноменів фортепіанної виконавської культури. Зазначено, що його твори є джерелом технічної майстерності та виконавської творчості. Вони кожного разу ставлять перед виконавцями нові завдання у дослідженні їх сутніх глибин й неповторності музичної інтерпретації. Наголошено на тому, що Ф. Шопен, трансформуючи різні стилі у самостійну та індивідуальну форму, опирався на такі загальноприйняті принципи формотворення як тричастинна або рондова репризність, як сонатна єдність на основі контрасності, як симфонічна цілісність. Осмислено, що Ф. Шопен розкрив великі можливості фортепіанної фактури, його музика відрізняється усепроникаючим мелодизмом, гнучкістю і пластичністю, поетичною одухотвореністю. The article deals with the problems of interpreting piano works by F. Chopin. The features of the musical style, the interpretation of the piano works of F. Chopin are meaningful, the traditions of performing interpretation are traced. The article analyzes and characterizes modern approaches to the study of the interpretation of piano works in pedagogical, musicological, and methodological literature. It was emphasized that the interpretation of Chopin's works requires the comprehension of a new emotional atmosphere of music. It is noted that in order to interpret a musical work, the musical and performing style is a leading factor in creative motivation. Also in the article it was determined that it was precisely the creative individuality, the unique unity of Chopin - the composer and Chopin - the performer, for a long time determined the further development of pianism, revealed a whole world of new sounds and techniques of piano utterance. A meaningful and deeply profound idea that F. Chopin's piano style belongs to the phenomena of piano performing culture. It is noted that his works are a source of technical skill and performing art. Each time they pose to the performers new tasks in the study of their real depths and uniqueness of musical interpretation. It was noted that F. Chopin, transforming different styles into an independent and individual form, relied on such generally accepted principles of shaping as three-part or rond reprising, like sonata unity based on contrast, like symphonic integrity. It is meaningful that F. Chopin revealed the great potential of the piano texture, his music is distinguished by pervasive melody, flexibility and plasticity, poetic spirituality.
Опис: Троць Л., Фурсік Л. ОСНОВНІ ПРЕДСТАВНИКИ ПОЛЬСЬКОГО ПІАНІЗМУ ТА ОСОБЛИВОСТІ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ НИМИ ТВОРІВ Ф. ШОПЕНА / Людмила Троць, Лариса Фурсік // Педагогічний часопис Волині. – № 4(11), 2018. – с. 78-83.
Спонсорська підтримка: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/15902
ISSN: 2415-8143
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Педагогічний часопис Волині, 2018, № 4(11)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Троць, Фурсік, 78-83.pdf385,01 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.