Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/15025
Назва: Формування здоров’язбережувальної компетентності особистості у педагогічній спадщині Василя Сухомлинського
Автори: Марчук, Сергій
Чемерис, Ірина
Бібліографічний опис: Марчук С., Чемерис І. Формування здоров’язбережувальної компетентності особистості у педагогічній спадщині Василя Сухомлинського / Сергій Марчук, Ірина Чемерис // Педагогічний часопис Волині. - №3(10). -2018. - с. 46-52
Дата публікації: 2018
Дата внесення: 13-лис-2018
Теми: здоров’язбережувальна компетентність
педагогічна спадщина В. Сухомлинського
фізичне виховання
здоров’я
здоровий спосіб життя
Серія/номер: Теоретико-методологічні аспекти освіти в контексті розвитку суспільства;8
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано погляди В. Сухомлинського на формування здоров’язбережувальної компетентності учнів. На основі вивчення праць «Серце віддаю дітям», «Сто порад учителеві», «Павлиська середня школа», «Народження громадянина», «Розмова з молодим директором», «Батьківська педагогіка», «Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості» з’ясовано чинники збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров’я школярів. Визначено складові технології «Здоров’я, здоров’я і ще раз здоров’я» Василя Сухомлинського: турбота про здоров’я як найважливіша праця вчителя, домашня розумова праця не повинна втомлювати, перебування дітей на свіжому повітрі, ранкова гімнастика, купання, повноцінне вітамінне харчування, ходіння босоніж улітку. З’ясовано шляхи формування здоров’язбережувальної компетентності учнів підліткового віку в науковій концепції В. Сухомлинського: урахування анатомо-фізіологічних особливостей підлітка, обливання холодною водою, обов’язкова фізична праця, калорійність і різноманітність їжі, праця на свіжому повітрі, життєрадісний настрій – найкращий засіб запобігання захворювань, відпочинок на свіжому повітрі. У статті доведено, що В. Сухомлинський у своїх працях та на яскравих прикладах із власного педагогічного досвіду визначив необхідність фізичного виховання, створення відповідних умов для збереження здоров’я школярів. . In this article the looks of Vasily Sukhomlynsky on the generation of health-saving competence of students are analysed. On the basis of investigation of works such as «My heart I give to children», «One hundred advices to a teacher», «Pavliska average school», «Birth of a citizen», «Talk with a young director», «Paternal pedagogics», «Problems of education of a comprehensively developed personality» the factors of keeping and strengthening physical and mental health of students were found out. Component technologies of «Health, health and once again health» by Vasily Sukhomlynsky such as care about health as the most important task of a teacher, home intellective work without fatigue, health-benefits of fresh air, morning gymnastics, bathing, complete vitamin nutrition, walking barefoot in summer were defined. The ways of formation of health-saving competence of teen students are found out in scientific conception of Vasily Sukhomlynsky including account of anatomy-physiological characteristics of a teenager, cold water ablution, obligatory physical labour, calorie content and variety of meal, breathing fresh air while working, and a cheerful mood which are the best means of prevention of disease. It is well-proven in the article, that Vasily Sukhomlynsky defined the necessity of physical education and creation of appropriate conditions for saving health using prime examples from own pedagogical experience in his works.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/15025
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Педагогічний часопис Волині, 2018, № 3(10)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
46-52.pdf1,2 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.