Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/14624
Title: Методика підготовки студентів до педпрактики та її організація
Other Titles: Methods of preparing students for teaching practice and its organization
Authors: Бенедюк, Валентина Володимирівна
Benediuk, Valentyna V.
Bibliographic description (Ukraine): Бенедюк В. В. Методика підготовки студентів до педпрактики та її організація / В. В. Бенедюк // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / Класич. приват. ун-т. – Запоріжжя, 2017. - Вип. 52. - С. 424-430.
Issue Date: 2017
Date of entry: 20-Sep-2018
Publisher: Класичний приватний університет
Keywords: методика
педагогічна практика
навчання
дослідження
methodology
pedagogical practice
teaching
research
Abstract: Встановлено, що результативність роботи студентів зростає при поєднанні ними традиційних та інноваційних методик навчання. Доведено, що впровадження нових педагогічних технологій та нетрадиційних підходів, активних форм і методів організації навчально-виховного процесу сприяють розвитку інтересу школярів до географічних знань. З’ясовано, що результативність роботи студентів зростає при глибокому усвідомленні ними психологічних особливостей учнів та закономірностей сприймання школярами змісту матеріалу, а також – при оцінці практикантами власних особистісних характеристик. Наші дослідження підтверджують, що для ефективної роботи студентів вагоме значення має формування у них рис безперервної творчості, любові до дітей та до педагогічної професії.
Pedagogical practices designed to promote vocational teacher training students for educational work with students. Our search directed to prepare probationers to perform functions geography teacher and class teacher. During the research, we believe that students first of all must have a thorough knowledge of methodological and geographical science disciplines to ensure the effectiveness of relevant activities be fully erudite personalities have pedagogical tact. It is important that trainees understand that the organization of educational work in secondary school is an active cognitive process, during which students are trained to practice. Established that the performance of students is growing at a combination of them traditional and innovative teaching methods. It is proved that the introduction of new educational technologies and innovative approaches, active forms and methods of educational process contribute to the development of interest to students of geographical knowledge. It was found that the impact of increasing students with a deep awareness of the psychological characteristics of students and pupils perception of patterns of content material, and - when assessing trainees own personal characteristics. Our research confirms that students work effectively significant importance to the formation of their features continuous creativity, love for children and the teaching profession.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/14624
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FGEO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pfto_2017_52_56.pdf270,23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.