Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/14087
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Лимарєва, Юлія | - |
dc.contributor.author | Шарап, Роман | - |
dc.date.accessioned | 2018-05-09T05:03:35Z | - |
dc.date.available | 2018-05-09T05:03:35Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Лимарєва Ю., Шарап Р. Відображення розвитку принципу свідомості на сучасному викладанні фізики у ЗОШ / Ю. Лимарєва, Р. Шарап // Педагогічний часопис Волині : науковий журнал. – Луцьк : СНУ імені Лесі Українки, 2018. – №1 (8). – С. 66–72. | - |
dc.identifier.uri | http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/14087 | - |
dc.description.abstract | У статті на основі аналізу поглядів видатних педагогів, філософів та письменників виділено та розглянуто основні періоди розвитку уявлень про роль свідомого навчання в історії педагогічної думки. Виділено основні характерні ознаки кожного з періодів та їх дидактичне значення для вивчення фізики в сучасній ЗОШ. Встановлено поетапність: етап формування інтересу, допитливості, запрошення до пізнання; етап сприйняття, осмислення, здатності виводити загальні істини; етап чіткого розуміння законів і правил. Сьогодні вони обґрунтовані фахівцями та є такими, що можуть бути якісно реалізовані на основі співпраці та науково-дослідної роботи вчителя та учня, як найефективніших методів формування свідомого ставлення особистості до навчання. Сучасний учитель фізики здатний організувати навчальний процес у зазначеній багато століть тому послідовності та методично й дидактично виправданій сьогодні. Навчання на основі експерименту є максимально ефективним в сучасній школі, однак вимагає значно більшого часу ніж передбачено програмою. Тому в нагоді стає домашній та додатковий експерименти. У статті наведено приклади практичної реалізації визначених особливостей принципу свідомості засобами сучасної шкільної фізичної освіти. На прикладі вивчення розділу «Оптика» показана можливість впровадження експериментального підходу до вивчення фізики и формування свідомої особистості здатної до подальшої самореалізації. Доведено важливість дотримання природо- та культуро- відповідності у розвитку учнів та практичності матеріалу, що вивчається та діяльнісного підходу в організації свідомого навчання. In the article, based on the analysis of the views of outstanding teachers, philosophers and writers, the main periods of the development of ideas about the role of conscious learning in the history of pedagogical thought were singled out and examined. The main characteristic features of each of the periods and their didactic value for the study of physics in the modern general education school are singled out. The main stages are established: the stage of formation of interest, curiosity, an invitation to cognition; stage of perception, comprehension, ability to derive common truths; a stage of clear understanding of laws and regulations. Today they are grounded by specialists and can be implemented on the basis of cooperation and research work of the teacher and student as effective methods of forming a conscious attitude of the individual to learning. The modern teacher of physics is able to organize the educational process in the sequence indicated many years ago and is justified today from the methodical and didactic point of view. Learning based on experiment is the most effective in school, but it takes considerably longer than programmed. Therefore, home and additional experiments become relevant. The article gives examples of practical realization of the principle of consciousness by means of modern physics education in the school. The example of studying the section "Optics" shows the possibility of applying the experimental approach to the study of physics and the formation of a conscious personality capable of further self-realization. The importance of taking into account the natural development and culture of the environment for personal development is grounded for its further development, the practical significance of the material being studied and the use of the active approach in the organization of conscious learning. | uk_UK |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.relation.ispartofseries | Інноваційні процеси в освіті;11 | - |
dc.subject | свідомість | uk_UK |
dc.subject | період | uk_UK |
dc.subject | навчання | uk_UK |
dc.subject | педагогічна діяльність | uk_UK |
dc.subject | експеримент | uk_UK |
dc.subject | consciousness | uk_UK |
dc.subject | period | uk_UK |
dc.subject | education | uk_UK |
dc.subject | pedagogical activity | uk_UK |
dc.subject | experiment | uk_UK |
dc.title | Відображення розвитку принципу свідомості на сучасному викладанні фізики у ЗОШ | uk_UK |
dc.type | Article | uk_UK |
Розташовується у зібраннях: | Педагогічний часопис Волині, 2018, № 1(8) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
66-72.pdf | 418,43 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.