Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13300
Назва: Емоції в музично-мнемічній діяльності молодших школярів
Інші назви: Emotions in musical mnemonic activity of younger schoolchildren
Автори: Рожко, Ірина
Rozhko, Iryna
Бібліографічний опис: Рожко, І. Емоції в музично-мнемічній діяльності молодших школярів / І. Рожко // Педагогічний часопис Волині. – 2017. – № 2. – С. 52-58. – Бібліогр.: 9 назв.
Дата публікації: 2017
Дата внесення: 10-жов-2017
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: емоції
емоційні реакції
музична пам'ять
музично-мнемічна діяльність
емоційний відгук на музику
emotion
emotional reactions
musical memory
musical mnemonic activity
emotional responses to music
Короткий огляд (реферат): У статті з’ясовано місце та роль емоцій у здійсненні музичних мнемічних процесів, досліджено їх вплив на функціонування музичної пам'яті молодшого школяра. Автором конкретизовано зміст понять емоції, емоційний відгук на музику;запропоновано ряд методів, супроводжуючих емоційне запам’ятовування музики, обґрунтовано їх застосування на уроках музичного мистецтва. In this article the place and role of emotions in the implementation of musical mnemonic processes was defined, the influence of emotions on the functioning of the musical memory of the younger schoolchildren was investigated. The author had concretized the content of the concepts of emotion, emotional response to music; had suggested a methods of the emotional memorization of music, had justified their using on lessons of musical art. It was stated that the issue of emotional development of children is widely studied; considerable attention is paid on the lessons of musical art. The practical importance of the research is consisted in generalizing of the advanced pedagogical experience on the problem of interaction of musical memory with emotions and is dictated by the need to update the methods of musical education and upbringing. It was established that the development of emotional responsiveness to music is necessary to carry out from an early age on the basis of the age-related activation of the emotional sphere of children. Because, the ability to perceive and to remember emotions in music develops from early childhood and significantly improves throughout development. It was revealed that the scientific researches of musical psychologists are consistent with the rest literature about the amplifying effect of emotions on the memorization, preservation and reproduction of musical material.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13300
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Педагогічний часопис Волині, 2017, № 2(5)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Рожко-52-58.pdf434,08 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.