Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13206
Назва: Динаміка змін психофізіологічних функцій у курсантів у процесі навчання
Інші назви: Dynamics of Changes of Psychophysiological Functions of Cadets During the Studying Process.
Автори: Кузнецов, Максим Віталійович
Афонін, В’ячеслав Миколайович
Єна, Максим Олександрович
Kuznetsov, Maksym
Afonin, Vyacheslav
Yena, Maksym
Бібліографічний опис: Кузнецов М. В. Динаміка змін психофізіологічних функцій у курсантів у процесі навчання / Максим Кузнецов, В’ячеслав Афонін, Максим Єна // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2017. − Вип. 25. – С. 50-54.
Дата публікації: 2017
Дата внесення: 2-жов-2017
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: адаптація
навчальна діяльність
режим дня
перевтома
adaptation
educational activity
daily routine
overwork
Короткий огляд (реферат): Теоретичні заняття протягом навчального дня курсантів військових навчальних закладів складають 6–8 годин. У процесі навчальної чи професійної діяльності відбувається закономірна зміна функціонального стану організму. Нераціональна організація повсякденної діяльності може призвести до надмірного напруження й навіть виснаження нервових процесів. Тому дослідження щоденної динаміки функціонального стану організму курсанта дає можливість корегувати режим навчальної роботи в плані розподілу розумового й фізичного (рухового) навантаження протягом дня. Мета роботи – ознайомитись із психодинамічними особливостями адаптації курсантів різних курсів до умов професійної підготовки та динаміки працездатності протягом навчального дня. Досліджували динаміку концентрації уваги у курсантів 1–3 курсів за тестом «числовий квадрат». Проведене попереднє дослідження дає змогу констатувати, що в режимі робочого дня розумової діяльності курсантів 1 курсу простежено виражену перевтому до кінця робочого дня, що характеризується значним зниженням об’єму пам’яті й уваги. У курсантів 2–3 курсу спостерігаємо легку, незначну перевтому до кінця робочого дня, що характеризується незначним зниженням психічних функцій об’єму пам’яті та уваги. Це свідчить про більш виражену адаптацію курсантів старших курсів до умов навчання у військовому навчальному закладі. Завданням наступних досліджень має бути розроблення рекомендацій стосовно скорочення періоду адаптації до умов навчання курсантів першого курсу. Theoretical studies during a school day of cadets of military educational institutions make up 68 hours. In the process of educational or professional activities there is natural change in functional condition of an organism. Irrational organization of daily activities can lead to excessive tension and even exhaustion of nervous processes. Therefore, examination of daily dynamics of cadet's organism functional condition makes it possible to correct the mode of educational process in terms of distribution of mental and physical (motor) loads throughout a day. The objective of the study is to get acquainted with psychodynamic characteristics of adaptation of cadets of different years of studying to conditions of professional training and dynamics of working capacity during a school day. Dynamics of attention concentration was studied among cadets of the first-third years of studying according to the «numerical square» test. Previous conducted study makes it possible to state that among first year cadets’ in the mode of a working day of mental activity it is observed perceptible fatigue until the end of a working day which is characterized by significant decrease in the amount of memory and attention. Cadets of the second or third year have slight overwork until the end of a working day which is characterized by slight decrease in mental functions of memory and attention. This indicates more pronounced adaptation of senior cadets to studying conditions at a military educational institution. Tasks of the following studies should be development of recommendations for reducing the period of adaptation to the conditions of the first year of studying for cadets.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13206
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 2017, № 25

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Maksym Kuznetsov, Vyacheslav Afonin, Maksym Yena.pdfОсновна стаття302,58 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.