Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13082
Title: Психолінгвістичні інструменти інформаційно-психологічного впливу в підписах під фотографіями (на прикладі газет Рейхскомісаріату «Україна» 1941–1944 років)
Authors: Холод, Олександр
Bibliographic description (Ukraine): Холод, О. (2016). Психолінгвістичні інструменти інформаційно-психологічного впливу в підписах під фотографіями (на прикладі газет Рейхскомісаріату «Україна» 1941–1944 років) . Східноєвропейський журнал психолінгвістики, 3(1), 73–82. https://doi.org/10.29038/eejpl.2016.3.1.kho
Issue Date: 2016
Date of entry: 11-Sep-2017
Publisher: Lesya Ukrainka Eastern European National University
DOI: https://doi.org/10.29038/eejpl.2016.3.1.kho
Keywords: психолінгвістичні інструменти
Рейхскомісаріат «Україна»
інформаційно-психологічний вплив
фотографії в газетах
підписи під фотографіями
psycholinguistic tools
Reichskommissariat Ukraine
information and psychological influence
photographs in newspapers
captions written under photographs
Abstract: Проблема дослідження полягає у відсутності знань про конкретний перелік і якість психолінгвістичних інструментів інформаційно-психологічного впливу (ІПВ) у підписах під фотографіями (на прикладі фашистських газет Рейхскомісаріату «Україна»). У статті автор ставить мету ідентифікувати, описати й класифікувати психолінгвістичні інструменти ІПВ в підписах під фотографіями, які були розміщені в газетах, що виходили в період із 1 вересня 1941 до 10 листопада 1944 року на території Рейхскомісаріату «Україна» (далі – РКУ) й фінансувалися фашистським режимом. Дослідник звертається до таких методів: спостереження, класифікація, узагальнення, контент-аналіз, інтент-аналіз, кількісно-якісний метод. Упродовж дослідження автор піддає аналізу 81 підпис під 85 фотографіями, опублікованими в газетах, що виходили в період із 1 вересня 1941 до 10 листопада 1944 року на території Рейхскомісаріату «Україна» й фінансувалися фашистським режимом. За результатами дослідження були описані й класифіковані на 8 груп (та 23 підгрупи) психолінгвістичні інструменти інформаційно-психологічного впливу в згаданих газетах РКУ. Установлено, що в газетах РКУ найчастотнішими є психолінгвістичні інструменти інформаційно-психологічного впливу, які відносяться до груп «Німеччина» (9 підгруп) і «Інші» (6 підгруп).Despite the importance of information and psychological influence (IPI) of psycholinguistic tools used in captions written under the photographs, no attention has been paid to this topic, especially to the Nazi newspapers of Reichskommissariat Ukraine which were published in 1941–1944. The aim of this study is to identify, describe and classify psycholinguistic tools of IPI used in captions written under the photographs in newspapers published in the period from 1 September 1941 to 10 November 1944 on the territory of the Reichskommissariat Ukraine (hereinafter RKU) and funded by the Nazi regime. The researcher refers to the following methods: observation, classification, summarization, content analysis, intent analysis, quantitative and qualitative methods. The present study analyzes the 81 captions placed under the 85 photographs in the newspapers published in the period from 1 September 1941 to 10 November 1944 on the territory of RKU and funded by the Nazi regime. The 8 groups (23 subgroups) of psycholinguistic tools of IPI were described and classified. The analysis shows that the most widely used psycholinguistic tools of IPI in RKU newspapers belong to the following two groups: the group "Germany" which is divided into 9 subgroups and to the group “Others” which is divided into 6 subgroups.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13082
Content type: Article
Appears in Collections:East European Journal of Psycholinguistics, 2016, Volume 3, Number 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
108_eejpl_journal_3.pdf290,94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.