Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/12275
Назва: Психологічні проблеми інноваційних форм інклюзивної та дистанційної освіти в Україні
Інші назви: Psychological problems of innovative forms of inclusive and distance education in Ukraine
Автори: Альоша, Олександра
Alosha, Oleksandra
Бібліографічний опис: Альоша О. Психологічні проблеми інноваційних форм інклюзивної та дистанційної освіти в Україні / О. Альоша // Педагогічний часопис Волині. - 2017. - № 1. - С. 40-48. - Бібліогр.: с. 46-48.
Дата публікації: 2017
Дата внесення: 25-кві-2017
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: інклюзивна освіта
дистанційна освіта
особи з обмеженими можливостями
диференціація
реабілітація
адаптація
соціалізація
inclusive education
distance education
persons with disabilities
rehabilitation
adaptation
socialization
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена дослідженню психологічних аспектів впровадження інноваційних освітніх форм, а саме інклюзивної та дистанційної освіти в Україні. Метою статті було визначено значення інноваційних форм освіти в контексті навчання та соціалізації осіб з особливими потребами. Завдання статті полягали у з’ясуванні проблем та ускладнень, що виникають в процесі впровадження інноваційних освітніх практик до системи освіти осіб з обмеженими можливості, а також визначенні провідних психолого-педагогічних умов ефективності їх застосування. Констатовано, що чинником ефективності запровадження інклюзивного навчання є створення ситуації партнерської взаємодії між школою та батьками, формою реалізації якої можуть бути створення відповідних батьківських громад для всебічної підтримки дитини в процесі соціалізації та інтеграції до загальноосвітнього процесу. Головними завданнями інклюзивної освіти є створення умов для навчання та успішної соціалізації дітей з особливими потребами, що передбачає здійснення відповідних корекційних та реабілітаційних впливів, реалізація принципів диференціації та індивідуалізації навчання в процесі психолого-педагогічного супроводу дітей з обмеженими можливостями. Наведений аналіз дозволив визначити основні переваги зазначених освітніх практик, а також окреслити специфіку проблем, які мають бути вирішеними в процесі впровадження дистанційної та інклюзивної освіти до системи надання освітніх послуг особам з особливими потребами. Вказано, що розвиток дистанційної освіти потребує окрім значних фінансових витрат, відповідного методичного забезпечення навчального процесу з урахуванням його віддаленості від користувачів. Успішність впровадження інноваційних форм освіти потребує застосування міждисциплінарного підходу з метою розробки дієвої моделі освіти для осіб з особливими потребами, що передбачатиме поряд із вирішенням кадрових та методичних питань, відповідні зміни на рівні самосвідомості суспільства, що є необхідною умовою впровадження нових освітніх форм до системи освіти в Україні. The article deals with the investigation of the psychological aspects of the implementation of innovative educational forms – inclusive and distance education in Ukraine. The aim of the article is to determine the value of innovative forms of education in the context of education and socialization of people with disabilities. The objectives of the article are to clarify the problems and difficulties arising in the implementation of innovative educational practices to education of persons with disabilities, as well as identifying the leading psychological and pedagogical conditions of efficiency of their use. The efficiency concerning implementation of inclusive education has been stated the following feature: to create a situation of partnership between the school and parents. The form of its realization is the establishment of the corresponding parent communities to support comprehensive child socialization and integration into the general educational process. The main objectives of inclusive education are to create conditions for successful study and socialization of children with special needs to provide a corresponding correction and rehabilitation influences, the realization of the principles of differentiation and individualization of education in the psychological and educational support for children with disabilities. The above analysis allowed to identify the main benefits of these educational practices and to outline the specific problems that must be solved in the process of distance and inclusive education to the system concerning providing educational services for people with disabilities. The development of distance education has been indicated to have necessities, except significant financial costs of corresponding methodology of the educational process, considering its distance from users. The successful implementation of innovative forms of education requires a multidisciplinary approach to develop efficient model of education for persons with disabilities, which will include, along with solving personnel and methodological issues relevant changes in the level of consciousness of the society, which is a prerequisite for the implementation of new educational forms to the system of education in Ukraine.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/12275
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Педагогічний часопис Волині, 2017, № 1(4)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Alosha.pdf420,18 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.