Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11001
Title: Психолінгвістичні особливості аудіювання як виду мовленнєвої діяльності
Other Titles: Psycholinguistic Features of Listening as a Kind of Verbal Activity.
Authors: Безносюк, Олександр
Златніков, Валентин
Beznosіuk, Aleksandr
Zlаtnikov, Valentin
Bibliographic description (Ukraine): Безносюк, О. Психолінгвістичні особливості аудіювання як виду мовленнєвої діяльності / О. Безносюк, В. Златніков // Актуальні питання іноземної філології. – 2016. – № 4. – С. 9-14.
Issue Date: 2016
Date of entry: 8-Dec-2016
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: професійно орієнтоване аудіювання
уміння професійно орієнтованого аудіювання
комплекс вправ
professionally-orientated listening comprehension
skills in professionally-orientated listening comprehension
complex of exercises
Abstract: Окреслено психологічні особливості аудіювання як виду мовленнєвої діяльності. Проаналізовано психологічну природу аудіювання як процесу. Наголошено, що питання сприйняття іноземної мови на слух має важливе значення і з погляду методики викладання іноземної мови, і з погляду психології та лінгвістики, адже аспекти цієї проблеми вивчають різні науки.The article deals with the psychological features of listening comprehension. The author analyzes the psychological nature of listening comprehension as a process. The article stresses that the problem of listening comprehension is of great importance both in terms of the methodology of teaching of a foreign language, and in terms of psychology and linguistics, since different aspects of the problem are studied by various sciences.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11001
Content type: Article
Appears in Collections:Актуальні питання іноземної філології, 2016, №4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4.pdf783,17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.