Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/10520
Назва: Особливості відбору дітей на початковому етапі спортивної підготовки
Інші назви: Features of Children Selection at the Initial Stage of Sports Training
Автори: Шинкарук, Оксана
Сиваш, Ірина
Улан, Аліна
Shynkaruk, Oksana
Sivash, Iryna
Ulan, Alina
Бібліографічний опис: Шинкарук О. Соціальні аспекти відносин української молоді та спортсменів спеціальних Олімпіад / О. Шинкарук, І. Сиваш, А. Улан // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Східноєвроп. ун-т ім. Лесі Українки ; [редкол.: А. В. Цьось та ін.]. - Луцьк, 2014. - № 2(34). – С. 110-114.
Дата публікації: 2016
Дата внесення: 14-вер-2016
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: відбір
орієнтація
критерії
генетичні маркери
початковий відбір
Selection
orientation
criteria
genetic markers
and initial selection
Короткий огляд (реферат): У статті зазначено неможливість чіткого визначення здібностей на певному етапі розвитку людини, а так само їхню здатність до змін під впливом систематичних тренувань. Виявлення задатків у ранньому віці дасть змогу підви- щити ефективність процесу відбору й орієнтації спортивної підготовки, багаторічного процесу спортивного вдосконалення. Це обумовлює здійснення комплексного підходу до спортивного відбору та орієнтації підготовки на всіх етапах багаторічного вдосконалення. Фахівці рекомендують виконувати відбір і спортивну орієнтацію на підставі генетичних маркерів, які уможливлюють визначення генетичних задатків ді тей. Запропоновано новий підхід до пошуку найбільш обдарованих спортсменів, заснова них на вивченні їхніх генетично детермінованих задатків, одним із яких є функціональна асиметрія. Мета досліджень – розглянути особливості відбору дітей на початковому етапі підготовки в різних видах спорту та визначити узагальнені критерії відбору початківців. Результати досліджень. У статті розглянуто особливості відбору дітей на початковому етапі підготовки в різних видах спорту, визначено узагальнені критерії відбору початківців: стан здоровʼя, фізичні, координаційні здібності, конституція тіла, психічний склад особистості, мотивація. Висновки. Рішення про залучення дитини до занять певним видом спорту повинно ґрунтуватися на комплексній оцінці. Особлива важ ливість комплексного підходу при відборі на початковому етапі обумовлена тим, що спортивний результат на цьому етапі практично не несе інформації про перспективність юного спортсмена. The article shows the impossibility of a clear definition of the ability at a certain stage of human development, as well as their ability changes under the influence of systematic training. The potential identification at early age will improve the efficiency of the process of selection and orientation of sports training and long-term process of athletic improvement. The above-mentioned issues make it possible to conduct the complex approach to sports selection and orientation of training at all stages of long-term improvement. Experts recommended the selection and sports orientation is based on genetic markers that allow us to determine the genetic inclinations of the children. A new approach to finding the most talented athletes, based on the study of their genetically determined inclinations, one of which is functional asymmetry. The purpose of the research was to study peculiarities of selection of children at the initial stage of training in various sports and to determine generic criteria for the beginners’ selection. The results of the research. In the article the peculiarities of selection of children at the initial stage of training in various sports, defined generalized selection criteria: health status, physical abilities, coordination abilities, body сconstitution, mental warehouse of the individual, motivation. Conclusions. The decision to bring the student to attend school in a certain sport should be based on a comprehensive assessment. The particular importance of an integrated approach in the selection at the initial stage due to the fact that athletic performance at this stage almost does not contain information about the prospects of a young athlete.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/10520
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, 2016, № 2 (34)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Шинкарук.pdf343,2 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.