Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/10284
Title: | Педагогічні умови забезпечення гармонії стосунків у підсистемі "молодший школяр - колектив" |
Authors: | Мельник, Ірина Миколаївна Гайова, Вікторія Сергіївна Melnyk, Iryna M. Haiova, Viktoriia S. |
Bibliographic description (Ukraine): | Гайова В. С. Педагогічні умови забезпечення гармонії стосунків у підсистемі "молодший школяр - колектив" / В. С. Гайова, І. М. Мельник // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2010. - Вип. 176. - С. 41-46. - Бібліогр.: 3 назв. - укp. |
Issue Date: | 2010 |
Date of entry: | 20-Jul-2016 |
Publisher: | Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького. |
Keywords: | учитель учень колектив міжособистісні стосунки гармонія педагогічні умови teacher student collective interpersonality relations harmony pedagogical terms |
Abstract: | У статті аналізуються особливості та умови ефективного забезпечення гармонійних стосунків "вчитель - школяр – колектив", обґрунтовано провідні положення успіху цього процесу. Акцентовано на суттєвому коректному педагогічному управлінню з боку вчителя розвитком особистості в колективі. In the article features and terms of the effective providing of harmony of relations are analysed in the system a “teacher is a schoolboy is a collective”, key positions of success of this process are grounded. It is accented on a substantial correct pedagogical management from the side of teacher by development of personality in a collective. |
URI: | http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/10284 |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Наукові роботи (FP) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
N176p041-046.pdf | 299,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.