Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/10242
Назва: Психосоматичні прояви психологічних порушень у дітей що пережили психотравмуючу ситуацію
Інші назви: Psychosomatic signs of psychological disorders in children that experienced psycho-traumatic situation
Автори: Грицюк, Ірина Михайлівна
Hrytsiuk, Iryna M.
Бібліографічний опис: Грицюк І. М. Психосоматичні прояви психологічних порушень у дітей що пережили психотравмуючу ситуацію / І. М. Грицюк // Наука і освіта : наук.-практ. журн. / Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського. – Одеса, 2016. - Вип. № 2-3. - С. 121-124.
Дата публікації: 2016
Дата внесення: 19-лип-2016
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Теми: дитяча психосоматика
психосоматичний симптом
соматичний статус
картина органічного страждання
несприятливі психічні впливи
емоції
дитячі розлади
childhood psychosomatics
psychosomatic symptom
physical status
picture of organic anxiety
adverse psychological effects
emotions
childhood disorders
Короткий огляд (реферат): У статті розкриваються особливості дитячої психосоматики, зокрема проблеми діагностування та значимість підбору ефективних корекційних заходів, надання медичної, психологічної та соціальної допомоги. Розглядається класифікація соматичних захворювань, що прийнята у світовій медичній та психотерапевтичній практиці. Розглянуто механізми виникнення психосоматичних розладів дітей. Відзначено важливість застосування системного інтегративного підходу до вирішення основних завдань, що стоять перед фахівцями у роботі з дітьми.
With the deepening of knowledge in the field of Psychophysiology, health psychology and mental activity, scientists are trying to explore the physiological and psychological phenomena and determine the features of the relationship between them. This subject has interested the researchers for a long time, so the interest in it is traced back to antiquity. Such researchers as Democritus, Aristotle, Plato were interested in human nature. But in the conditions of development of science and technology the interest in psychosomatics is increasing. As of today, a comprehensive approach to solving the problems of mentality nature and its physical demonstration is timely. The article reviewed special aspects of childhood Psychosomatics. The researchers acknowledge that it is difficult to systematize and develop a classification of childhood psychosomatic disorders. Yet there are some common classifications recognized by the world community. Most leading scientists understand psychosomatic disorders as a group of diseased states that emerged from the interaction of mental and physical factors; this is a cohesive approach to understanding human health and diseases. Possible causes of occurrence of psychosomatic signs in children and teenagers were analyzed. Children’s mood is very vulnerable, so they respond to all changes that are occurring in their environment, and respond to their own stressful events. Due to the inability to verbalize and systematize their experiences, children begin to somatize those events. The leading role of the environment for the formation of healthy personality was developed. Protective techniques which are prompting suggestions that psychosomatic disease is present, were highlighted.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/10242
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FPsy)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
21.pdf222,81 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.