Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/10224
Title: Методика застосування кластерного аналізу для ідентифікації образів споживачів освітніх послуг
Other Titles: Cluster analysis application for identification images of education services users
Authors: Букало, Надія Артемівна
Bukalo, Nadiia A.
Войтович, Сергій Ярославович
Voitovych, Serhii Y.
Bibliographic description (Ukraine): Букало Н. А. Методика застосування кластерного аналізу для ідентифікації образів споживачів освітніх послуг / С. Я. Войтович, Н. А. Букало // Науковий вісник Полтавського університету споживчої кооперації України. Серія “Економічні науки”. – Полтава : ПУСКУ, 2009. – № 3 (34). – С. 151-155.
Issue Date: 2009
Date of entry: 19-Jul-2016
Publisher: Полтавський університет споживчої кооперації України.
Keywords: Освітні послуги
кластери
кластерний аналіз
метод деревовидної кластеризації,
clusters
cluster analysis
method of of derevopodibnoy clusterization
Abstract: З метою формування образів споживачів освітніх послуг та виявлення їх споживацької поведінки в роботі представлений теоретичний огляд різноманітних методів розбиття сукупностей об’єктів на однорідно-стійкі групи. Досліджено сутність і практично реалізовано послідовність етапів проведення кластерного аналізу ідентифікації образів споживачів освітніх послуг. With the purpose of forming of educational services consumers’ images and exposure of their consumer conduct, the theoretical review of various methods of division of objects aggregates into homogeneously proof groups is presented in the work. The essence and the sequence of the stages of cluster analysis conducting of identification of educational services consumers’ images is practically realized and investigated.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/10224
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FEU)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bukalo N.A.стаття.pdf293,63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.