Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9895
Назва: Тенденції взаємозв’язку емоційної стабільності та соціальної адаптованості художньо обдарованої особистості
Інші назви: Tendency of interconnection of emotional stability and social adaptability of an artistically gifted person
Автори: Прокопович, Тетяна Анатоліївна
Prokopovych, Tetiana
Бібліографічний опис: Прокопович Т. А. Тенденції взаємозв’язку емоційної стабільності та соціальної адаптованості художньо обдарованої особистості / Т. А. Прокопович // Психологічні перспективи. – Луцьк :Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2014 – Вип. 24. С. 273–283.
Дата публікації: 2014
Дата внесення: 30-чер-2016
Видавництво: Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки
Теми: творча особистість
емоційна стабільність
соціальна адаптація
адаптаційні процеси
креативні характеристики
creative personality
emotional stability
social adaptation
adaptive processes
creative characteristics
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано емпіричні закономірності прояву зв’язку емоційної стабільності та соціальної адаптованості художньо обдарованої особистості, репрезентовано результат емпіричного вивчення впливу емоційної стабільності на соціальну адаптованість, подано статистичні характеристики респондентів, викладено найбільш значимі фактори впливу емоційно стабільної та емоційно нестабільної художньо обдарованої особистості. Представлено наявні відмінності у структурі психологічних особливостей емоційно стабільного й емоційно нестабільного індивіда, описано тенденції взаємозв’язку емоційної стабільності та соціальної адаптованості, висвітлено кореляційний зв'язок творчої обдарованості з індивідуально-психологічними, емоційними та адаптаційними чинниками. Визначено прямопропорційну залежність рівня адаптації із ступенем емоційності: чим вища емоційна стабільність, відповідно тим вищий показник соціальної адаптації. Засвідчено наявність спільних недиференційованих факторів емоційної стабільності й соціальної адаптованості художньо обдарованої особистості. Вказано на закономірність зв’язку ключових факторів щодо налагодження соціальних контактів. Наголошено на важливості формування нервово-психічної стійкості, яка дозволяє підтримувати стан нервово-психічної рівноваги і від рівня якої залежить адаптація. Акцентовано увагу на статистично значимих кореляційних зв’язках між креативними характеристиками та дискримінативними індивідуально-психологічними властивостями, перемінними емоційної сфери й поведінково-адаптивною активністю художньо обдарованої особистості. Знайдено найсильніші прямі кореляційні зв’язки та статистично значимі обернені співвідношення між креативними характеристиками та індивідуально-психологічними властивостями особистості. Засвідчено фактори, які мають безпосередній вплив негативної кореляції на рівень адаптованості художньо обдарованої людини. Виявлено, що тільки емоційно стабільна художньо обдарована особистість може бути соціально адаптованою, оскільки має індивідуальні, сформовані вибіркові емоційні чинники, які є важливими елементами її психологічної складової. Узагальнено, що позитивний результат соціальних адаптаційних процесів художньо обдарованих людей залежить від наявності в них факторів емоційної стабільності.
This article examines the empirical patterns of manifestation of connection of emotional stability and social adaptability of an artistically gifted person, the results of empirical study of the influence of emotional stability on the social adaptation are represented, the statistical characteristics of the respondents are presented, the most important factors influencing emotionally stable and emotionally unstable artistically gifted person are given. Existing differences in the structure of psychological characteristics of emotionally stable and emotionally unstable individual are submitted, tendencies of the interconnection of emotional stability and social adaptability are described, the correlational connection between artistical talant and individual psychological, emotional, and adaptive factors is highlighted. Directly proportional dependence of the degree of adaptation to the degree of emotions is determined: the higher emotional stability, the higher degree of social adaptation. The presence of undifferentiated factors of emotional stability and social adaptability of artistically gifted person is testified. The pattern of connection of the key factors in establishing social contacts is indicated. It is emphasized that the importance of the formation of neuro- psychological stability that allows to maintain a state of nervous and mental balance depends on the level of adaptation. Attention is focused on a statistically significant correlation between creative characteristics and discriminative individual psychological characteristics, variables of emotional sphere and behavior-adaptive activity of an artistically gifted person. The strongest direct correlational connections and statistically significant reverse correlations between creative characteristics and individual-psychological characteristics of personality are found. Factors that have a direct impact of negative correlation on the level of adaptability of artistically gifted person are revealed. It was defined that only emotionally stable artistically gifted person can be socially adapted as it has an individual, emotional factors which are important elements of a psychological component. It was generelised up that positive results of social adaptation processes of artistically gifted people depends on the presence of factors of emotional stability.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9895
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Психологічні перспективи, 2014, № 24

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
105_C86.pdf214,65 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.