Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9384
Назва: Розвиток здатності до антиципації в навчальній діяльності
Автори: Вічалковська, Наталія
Іванашко, Оксана
Бібліографічний опис: Вічалковська Н., Іванашко О. (2015). Розвиток здатності до антиципації в навчальній діяльності. East European Journal of Psycholinguistics. 2(2). 159-167.
Дата публікації: лис-2015
Дата внесення: 17-тра-2016
Видавництво: Lesya Ukrainka Eastern European National University
Теми: антиципація, уява, образ, активізація, допитливість, розумова діяльність, пошукова діяльність.
anticipation, imagination, activation, image, curiosity, intellectual activity, searching activity
Короткий огляд (реферат): Анотація. У статті висвітлено ефективність прийомів, які активізують антиципуючу функцію уяви учнів-старшокласників на уроках української літератури, збагачують емоційний світ учня, його естетичний досвід й одночасно сприяють розвитку когнітивної сфери. Антиципація є інтелектуальною активністю, спрямованою на випереджальне відображення, моделювання майбутнього. Завдяки їй реалізується рух думки, спрямований на з’ясування невідомого. Використання в навчальному процесі переважно однотипних схем засвоєння знань призводить до недостатнього розвитку функції образу уяви й, у результаті, до формалізму знань, зниження інтересу до навчання. Постійна опора на образ, уміння працювати з образом у художній літературі надає всьому процесу засвоєння знань особистісно значущого, творчого характеру, робить засвоєні знання емоційно насиченими, активізує творчу уяву учнів. Сприятливі умови для розвитку в школярів живої сили основної функції уяви – антиципації – створюються на уроках української літератури, зокрема при сприйманні ними літературних творів. Розвиток антиципацiї можна цілеспрямовано вдосконалювати в умовах організованого навчання, яке передбачає оволодіння вміннями моделювати у внутрішньомисленнєвому просторі, пошуку розв’язку завдання. Систематичне розв’язування старшокласниками мисленнєвих завдань моделювального характеру з використанням ускладнюваних умов формує в них прогностичні вміння щодо мисленнєвих перетворень – провідних дій, які забезпечують антиципацію. Подальші перспективи дослідження вбачаються у вивченні психологічних особливостей розвитку антиципації в онтогенезі та пов’язаних iз цим якісних змін у когнiтивно-особистiснiй сфері учнів. Abstract. The article highlights the effectiveness of the techniques that stimulate imagination anticipative function of high school students at the Ukrainian literature lessons. The methods can enrich the student’s emotional world, his/her aesthetic experience and simultaneously contribute to his/her cognitive development. Anticipation is viewed as intellectual activity aimed at anticipatory reflection, future modeling. It helps verbalize thoughts which are aimed at clarifying unknown things. Traditional teaching methods lead to lack of imaginationm while the image function results in knowledge formalism, decreased interest in learning. The use of image at the classes of the Ukrainian literature gives the whole process of learning meaningfulness, creative nature. It enriches the knowledge emotionally, activates the imaginative skills of students. Anticipation can be purposefully improved during training programme, which involves mastering skills in interior thinking model space of the problem solution. Among the research prospects are a study of psychological features of ontogenesis, anticipation associated with a qualitative change in cognitive and personality sphere of the students.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9384
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:East European Journal of Psycholinguistics, 2015, Volume 2, Number 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
eejpl_journal_2_2_2015_vichalkovska_ivanashko.pdf251,05 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.