Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9363
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСавченко, Олена-
dc.date.accessioned2016-05-17T14:54:19Z-
dc.date.available2016-05-17T14:54:19Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationСавченко О. Структура семантичного простору, що відображає уявлення суб’єкта про власну рефлексивну активність / О. Савченко // East European Journal of Psycholinguistics / Lesya Ukrainka Eastern European National University. – Lutsk, 2015. – Volume 2, Number 1. – P. 114-123.uk_UK
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9363-
dc.description.abstractАнотація. У статті проаналізовано проблему дослідження різних форм рефлексивної активності суб’єктів юнацького віку, поставлено завдання: модифікувати процедуру спеціального семантичного диференціала, визначити характер організації семантичного простору, який є операціональним аналогом категоріальної структури свідомості суб’єкта цієї змістовної області. Рівень складності такої категоріальної структури розглянуто як показник розвитку здатності суб’єкта описувати та оцінювати власні форми внутрішньої активності під час розв’язання проблемних питань. Виокремлено три рівні рефлексивної активності: 1) когнітивний рівень, на якому суб’єкт застосовує лише окремі рефлексивні акти; 2) метакогнітивний рівень, на якому застосовують дії планування, моделювання, оцінювання, моніторингу тощо, спрямовані на регулювання інтелектуальної активності; 3) особистісний рівень, представлений спеціальним образом організованою внутрішньою діяльністю суб’єкта. Розроблена процедура спеціального семантичного диференціала уможливила визначення семи узагальнених категорій-факторів, які утворюють семантичний простір суб’єкта: «активна робота над собою», «готовність до розв’язування проблеми», «регуляція власної активності», «моніторинг діяльності», «регламентованість дій», «активне використання знань та досвіду», «позитивне налаштовування на пошук рішення». Наявність достатньо розвиненої системи оцінок цієї змістовної області свідомості свідчить про сформованість категоріальної структури, функціонування якої забезпечує можливість суб’єкта своєчасно визначити ті аспекти процесу пошуку рішення, які призводять до помилкових дій, здійснювати поточний моніторинг рефлексивної активності, регулярно проводити оцінювання проміжних й остаточних результатів, уводити заходи щодо їх корекції, оцінювати наявні ресурси. Abstract. The article highlights the study of various forms of the subject`s reflexive activity. The offers a modified version of Semantic Differential, while determining the nature of the organization of the semantic space, which is an operational analog of the categorical structure of the subject`s consciousness of this content area. The level of the categorical structure’s difficulty is considered as an indicator of the subject`s ability to describe and evaluate his own forms of the internal activity, that are unfolding in the process of solving problems. The author identifies three levels of the reflexive activity: 1) cognitive level, where the subject uses only some reflexive acts; 2) metacognitive level, where the subject uses the planning, modeling, evaluation, monitoring and etc., aimed to the regulation of intellectual activity; 3) personal level, represented by a specially organized internal work of the subject. Through the use of the procedure of the special semantic differential, the author identified seven generalized features – factors that form the categorical structure of the subject: “active work over yourself’, “willingness to solve the problem”, “subject’s regulation of his own activity”, “monitoring his own work”, “order of the actions”, “active use of knowledge and experience”, “positive attitude to find a solution”. The presence of a well-developed system of the evaluations of this content area of subject`s consciousness indicates a high level of formation of the categorical structure, the functioning of which enables the subject to achieve efficiency in solving important tasks. Among them are timely identification of those aspects of the search decisions’ problems that lead to wrong actions, the formation of the ongoing monitoring of reflexive activity, the conduction of regular assessment of intermediate and final results by criteria efficiency, the correction of activity, the evaluation of the available resources.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherLesya Ukrainka Eastern European National Universityuk_UK
dc.subjectрефлексивна активність, семантичний простір, категоріальна структура, метод семантичного диференціала, метакогнітивні процесиuk_UK
dc.subjectreflexive activity, semantic space, categorical structure, method of semantic differential, metacognitive processesuk_UK
dc.titleСтруктура семантичного простору, що відображає уявлення суб’єкта про власну рефлексивну активністьuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:East European Journal of Psycholinguistics, 2015, Volume 2, Number 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
eejpl_journal_2_1_2015_savchenko.pdf269,07 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.