Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9362
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОрап, Марина-
dc.date.accessioned2016-05-17T14:50:42Z-
dc.date.available2016-05-17T14:50:42Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationОрап М. Синтагма як одиниця аналізу мовленнєвого досвіду / М. Орап // East European Journal of Psycholinguistics / Lesya Ukrainka Eastern European National University. – Lutsk, 2015. – Volume 2, Number 1. – P. 106-113.uk_UK
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9362-
dc.description.abstractАнотація. Розкрито проблемо аналізу одиниці мовленнєвого досвіду. Дослідженно організацію мовленнєвого досвіду, що дало змогу виконати аналіз останнього за елементами та виокремити внутрішню й зовнішню структури, а також закономірності їх організації. Подальше вивчення змісту мовленнєвого досвіду особистості неможливе без аналізу за одиницями. У результаті теоретичного аналізу одиницею мовленнєвого досвіду визначено синтагму. Означення синтагми одиницею мовлення, у якій як у найменшій часточці втілено в єдності семантичні, синтаксичні та інтонаційні аспекти, дає змогу аналізувати синтагму як одиницю, у якій відображено особливості мовленнєвого досвіду загалом. Для перевірки гіпотези виконано аналіз наративів у двох вікових вибірках на предмет вияву переважаючого типу синтагми. Результати емпіричного дослідження засвідчили: розвиток й удосконалення мовленнєвого досвіду відбуваються в напрямі збільшення частки релятивних та об’єктних синтагм у текстах. Це означає, що вдосконалення способів і засобів мовленнєвого освоєння особистістю світу відображається в збільшенні й розширенні зв’язків, у які залучається значення слова в структурній будові мовленнєвого досвіду. Отже, враховуючи визначені закономірності організації мовленнєвого досвіду, ми дійшли висновку про те, що синтагма як одиниця мовленнєвого досвіду уможливлює опис особливостей будови та змісту всіх структурних елементів мовленнєвого досвіду. Abstract. The article deals with the problem of the analysis of speech experience’s unit. The investigation of speech experience enabled to analysis the elements and identify internal and external structures and patterns of its organization. Further investigation of the speech experience’s content is impossible without the analysis of its units. In the result of the theoretical analysis we defined syntagme as a unit of the speech experience. Definition syntagma as a unit of speech, in which, as in the smallest particle implemented in the unity semantic, syntactic and intonational aspects, makes it possible to analysis syntagme as a unit, which reflects the general features of speech experience. To approof the hypothesis, we performed an analysis of narratives in two age samples for the purpose to catch out the dominant type of syntagma. The results of empirical studies have demonstrated that the development and improvement of speech experience is in the direction of increasing the proportion of relational and object syntagmatic in the texts. This means that improving the ways and means of individual speech mastering of the world is reflected in the increase and expansion of relations in which meaning of the word is involved in the structure of speech experience. Thus, taking into account certain patterns of speech experience, we concluded that the syntagm as a unit of speech experience allows to describe features of the structure and content of all structural elements of speech experience.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherLesya Ukrainka Eastern European National Universityuk_UK
dc.subjectмовлення, мовленнєвий досвід, синтагма, предикативні та непредикативні синтагмиuk_UK
dc.subjectspeech, speech experience, syntagma, predicate and nonpredicate syntagmasuk_UK
dc.titleСинтагма як одиниця аналізу мовленнєвого досвідуuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:East European Journal of Psycholinguistics, 2015, Volume 2, Number 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
eejpl_journal_2_1_2015_orap.pdf295,73 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.