Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/8956
Title: Сучасні буклетні видання: класифікаційний аспект
Other Titles: Modern booklet edition: classification aspect
Authors: Бойко, Анна С.
Boyko, А. S.
Bibliographic description (Ukraine): Бойко А.С. Сучасні буклетні видання: класифікаційний аспект /А.С.Бойко //Масова комунікація: історія, сьогодення, перспективи: науково-практичний журнал /відп. ред. С.І.Кравченко; упоряд. М.А.Рожило. - Луцьк: Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки, 2013. - № 3 (3). - С. 84 - 89.
Issue Date: 2014
Date of entry: 15-Mar-2016
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: іміджеві буклети
branding brochures
масові буклети
mass booklets
брошура
brochures
євробуклет
evrobuklet
лифлет
leaflet
фальц
rebate
Abstract: У статті розглянуто класифікаційну систему буклетів, проаналізовано критерії їх поділу й характерні особливості кожного різновиду. З’ясовано закономірності використання різних типів цих видань залежно від способу їх виготовлення, специфіки представленої інформації, мети розповсюдження тощо. The article considers the modern classification system booklets which are separated by several criteria: a model of the external form, formally - one aspect characteristics, distribution method, etc. Traced the relationship between the purpose of the booklet and the way it is printing performance and features of the internal (textual and illustrative) filling. Overall analysis was done on the efficiency, convenience and feasibility of various kinds of folding brochures, how to perform that play an important role in the formation of a holistic «image» advertising and informational publications: not only provide a comfortable, convenient location information on the sheet, but also attract the attention of potential customers with using non-standard (and sometimes vice versa − a practical and simple) form. In addition, a comparative description filed separate species booklet publications as the allocation of some of them is controversial. Research is complex, considering many aspects relating to the submission booklet quality product on the commercial and publishing markets.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/8956
Content type: Article
Appears in Collections:Масова комунікація: історія, сьогодення, перспективи, 2013, № 3 (3)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Boyko_A.PDF155,33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.