Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/707
Title: Маніпулятивний потенціал імпліцитної оцінки в рекламі
Other Titles: Manipulative Potential of Implicit Evaluation in Advertising
Authors: Киричук, Лариса Миколаївна
Kyrychuk, L. M.
Bibliographic description (Ukraine): Киричук Л. М. Маніпулятивний потенціал імпліцитної оцінки в рекламі / Л. М. Киричук // Наукові записки [Національного університету "Острозька академія"]. Сер. : Філологічна. - 2012. - Вип. 26. - С. 126-127.
Issue Date: 2012
Date of entry: 16-May-2013
Publisher: Нац. ун-т "Острозька академія"
Keywords: рекламний текст
advertising text
імпліцитне
implicit
оцінка
evaluation
маніпуляція
manipulation
Series/Report no.: Філологічна;
Abstract: У статті аналізуються деякі способи вираження імпліцитної оцінки, що функціонують як маніпулятивні одиниці рекламного тексту. Визначаються фактори (екстра- та інтралінгвістичні), що зумовлюють появу оцінної семи. A few ways of expression of implicit evaluation functioning as manipulative units in the advertising text are analyzed in the paper. The factors (extra- and intralinguistic) which condition the appearance of the evaluation sema are indicated.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/707
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FIF)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nznuoaf_2012_26_40.pdf281,33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.