Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/5668
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБрушневська, Ірина Миколаївна-
dc.contributor.authorBrushnevska, Iryna M.-
dc.date.accessioned2015-06-19T10:41:44Z-
dc.date.available2015-06-19T10:41:44Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationБрушневська І. М. Формування ймовірного прогнозування як психолого-педагогічна проблема / І. М. Брушневська // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки). Збірник наукових праць / за ред. В. М.Синьова, О. В.Гаврилова.- Кам’янець-Подільський: ПП Медобори -2006,2015.- Вип.5. - С. 21-32.uk_UK
dc.identifier.otherУДК 56376-053.4-056.264-
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/5668-
dc.description.abstractВ статті автор аналізує стан лінгвістичного та комунікативного компонентів мовленнєвої діяльності дітей п’ятого року життя із загальним недорозвитком мовлення, розглядає їх психофізичні особливості. Наголошує на тому, що комплексне подолання цього мовленнєвого порушення можливе лише завдяки цілісній логокорекційній роботі з розвитку лінгвістичного та комунікативного компонентів. Однією із важливих складових комунікативного компоненту мовленнєвої діяльності вважає ймовірне прогнозування. Здатність людини до прогнозування (антиципації, випереджуючого синтезу) проявляється у різних видах діяльності (мисленнєва, мовленнєва, навчальна, професійна). Тобто це поняття масштабне за своїм значенням. Автор аналізує існуючі у різних галузях наукового пізнання тлумачення поняття ймовірного прогнозування. Відзначаючи важливу роль прогнозування у роботі з дошкільниками, автор розглядає нейрофізіологічний, гносеологічний і соціальний аспекти випереджувального синтезу та простежує можливості їх використання у корекційній роботі з дошкільниками із загальним недорозвитком мовлення. Аналіз науково-практичних джерел засвідчив, що до цього часу питання застосування шляхів ймовірного прогнозування у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами у логопедії та спеціальній психології розглядалося недостатньо. Практика роботи з дітьми, що мають загальний недорозвиток мовлення, переконує, що дуже важливо, щоб корекція розвитку, навчання і виховання мала випереджаючий, ймовірно прогностичний характер. Автор вважає, що вона повинна мати за мету не закріплення і вдосконалення того, що вже є, що вже досягнуто дитиною, а активне формування того, що повинно бути досягнуто нею в найближчій перспективі відповідно до законів і вимог вікового розвитку та становлення особистісної індивідуальності. Планування корекційної роботи не може бути успішним без прогнозування. Формування операцій ймовірного прогнозування дозволить дошкільникам із ЗНМ оволодіти «перспективним» мовленням, допоможе компенсувати недорозвинені психічні функції. Завдяки операціям ймовірного прогнозування педагоги матимуть можливість передбачити результат корекційного та педагогічного впливу на конкретну дитину, враховуючи індивідуальні можливості психофізичного розвитку. The article is focused on the content of linguistic and communicative components of the speech activity of 5 year old children with a general speech underdevelopment. The psycho-physical peculiarities of these children are analyzed. The emphasis is made on the fact that a comprehensive remedying of this speech disorder is possible only by virtue of an integrated speech correction procedure targeted at the development of linguistic and communicative components. One of the important constituents of the communicative component of the speech activity is probable anticipation. Its interpretations existing in various fields of scientific knowledge are analyzed in the article. Analyzing the importance of prediction (anticipation) in speech therapy, the author of the article investigates the neuro-physiological, gnoseological and social aspects of anticipatory synthesis and traces the possibilities of their use in ensuring a speech correction of the pre-schoolers who have a general speech underdevelopment (GSU). Practice working with the children who have the general speech underdevelopment proves the importance of anticipatory correction of their development and education. The goal of this anticipatory correction should not be reinforcing and upgrading what the child has already accomplished; efforts should be directed at shaping what a child is supposed to accomplish, in the short term, to suit the criteria and requirements of the age development and identify formation. Planning correctional measures cannot be successful without anticipation. The formation of the mechanism of probable anticipation will enable the preschoolers with the GSU to master the skills of anticipatory speech and help them to compensate their underdeveloped mental functions. Owing to the operations of probable anticipation the teachers will be able to predict the results of remedial and educational impact on each child with due regard for his or her individual potential for psycho-physical development.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherІнститут корекційної педагогіки і психології Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнкаuk_UK
dc.subjectймовірне прогнозуванняuk_UK
dc.subjectдошкільникиuk_UK
dc.subjectзагальний недорозвиток мовленняuk_UK
dc.subjectкорекційний впливuk_UK
dc.subjectprobable predictionuk_UK
dc.subjectpreschoolersuk_UK
dc.subjectGeneral Speech Underdevelopmentuk_UK
dc.subjectcorrectional effectuk_UK
dc.titleФормування ймовірного прогнозування як психолого-педагогічна проблемаuk_UK
dc.title.alternativeThe Formation of Probable Anticipation as a Psychological and Pedagogical Problemuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Brushnevska.pdf157,96 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.