Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4419
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВащенко, Ірина-
dc.contributor.authorЛитвиненко, Олена-
dc.contributor.authorVashchenko, Iryna-
dc.contributor.authorLytvynenko, Olena-
dc.date.accessioned2014-07-11T11:25:02Z-
dc.date.available2014-07-11T11:25:02Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationВащенко І. Фактори ефективності сприймання літературних текстів / І. Ващенко, О. Литвиненко // East European Journal of Psycholinguistics / Lesya Ukrainka Eastern European National University. – Lutsk, 2014. – Issue 1. – P. 209-216.uk_UK
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4419-
dc.description.abstractПитання, пов’язані зі сприйманням і розумінням текстової інформації взагалі та літературних текстів зокрема входить у коло інтересів представників різноманітних наукових підходів і концепцій. Особливості роботи читача з текстом, ролі автора в цьому процесі, механізмів і компонентів сприймання і розуміння текстової інформації вивчались спеціалістами з різних наукових галузей: психології, педагогіки, лінгвістики, філософії, соціології та ін. Проблема сприймання текстів пов’язана з питаннями взаємодії психології особистості, мислення, мовлення і мови. Сприймання – творчийй акт відображення у свідомості читача образу тексту, суб’єктивацїї змісту прочитаного. Отже текст має когнітивний, комунікативний, інформативний, психологічний та соціальний характер, який читач повинен осягнути. Специфіка осягнення текстової інформації зумовлюється не тільки й не стільки формальним змістом написаного, скільки індивідуально-психологічними особливостями людини, яка цю інформацію сприймає. Дослідження того, які риси та прояви являються визначальними в процесі сприймання літературних текстів відкриває широкі перспективи не лише перед психологією, а й перед низкою інших наукових галузей і сфер практичної діяльності. Стаття може представляти інтерес для психологів, літературознавців, педагогів, фахівців зі зв’язків із громадськістю, маркетологів та інших спеціалістів, яких цікавлять проблеми взаємодії людини з текстом. The issues related to perception and understanding of different texts, especially literary ones are of interest for the researchers, who represent various scientific approaches and theories. Peculiarities of the reader’s work with the text, the author’s role in this process, mechanisms and components of perception and understanding of textual information were explored by experts from various fields of science, such as: psychology, linguistics, philosophy, sociology etc. The problem of text perception is connected with the issues of personal psychology, psychology of thinking, language and speech. Perception is a creative act of reflection the text image in the reader’s mind. Furthermore, it is the subjectivization of the text content. Thus, the text is endowed with communicative, cognitive, informative, psychological and social characteristics which the reader has to realize. The peculiarity of such realization of textual information is determined not only by the content of the text, but also by the individual psychological characteristics of a person who perceives the information. Study of properties and manifestations, which can influence the process of literary text perception, opens up broad prospects not only to psychology, but also to a range of other scientific fields and spheres of practical activity. The article may be of interest to psychologists, literary critics, educators, PR and marketing specialists, and other professionals interested in the problems of human interaction with the text.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherLesya Ukrainka Eastern European National Universityuk_UK
dc.subjectсприйманняuk_UK
dc.subjectкомпоненти сприйманняuk_UK
dc.subjectтекстuk_UK
dc.subjectфактори читацької спрямованостіuk_UK
dc.subjectperceptionuk_UK
dc.subjectcomponents of perceptionuk_UK
dc.subjecttextuk_UK
dc.subjectfactors of the reader’s orientationuk_UK
dc.titleФактори ефективності сприймання літературних текстівuk_UK
dc.title.alternativeFactors Affecting the Effectiveness of Literary Text Perceptionuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:East European Journal of Psycholinguistics, 2014, Volume 1, Number 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Vawenko.pdf2,33 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.