Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4418
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВасилюк, Ольга-
dc.contributor.authorVasyliuk, Olha-
dc.date.accessioned2014-07-11T11:17:14Z-
dc.date.available2014-07-11T11:17:14Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationВасилюк О. Автобіографічний наратив як діагностичний інструментарій під час дослідженні травматичної пам’яті / О. Василюк // East European Journal of Psycholinguistics / Lesya Ukrainka Eastern European National University. – Lutsk, 2014. – Issue 1. – P. 201-208.uk_UK
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4418-
dc.description.abstractУ статті відображено результати теоретичного й емпіричного вивчення можливостей використання автобіографічного наративу в цілях діагностики травматичної пам’яті особистості. Проаналізовано погляди зарубіжних і вітчизняних психологів на природу породження наративу, його застосування як потужного психотерапевтичного інструменту. Описано особливості репрезентації пережитого досвіду і вибірковості свідомості стосовно його збереження. Здійснено емпіричне дослідження за допомогою методу автонаративу на тему: «Травматична подія у моєму житті» і Міссісіпської шкали для оцінки посттравматичних стресових реакцій. На основі отриманих даних психолінгвістичного аналізу автонаративу створено трирівневу шкалу нормативів, що характерна саме для текстів травматичного змісту. Описано характеристики психолінгвістичних показників, які можуть слугувати діагностичними орієнтирами під час дослідження травматичного досвіду особистості. Згідно з особливостями написання діагностованими автонаративу, здійснено їхній поділ на чотири типи: амбівалентний, нейтральний, негативний, позитивний. Було оцінено рівень посттравматичного стресового розладу досліджуваних і на основі цих даних проаналізовано взаємозв’язок між типом автонаративу й рівнем посттравматичного стресового розладу. Запропоновано й обґрунтовано доцільність використання автобіографічного наративу як діагностичного інструментарію дослідження травматичної пам’яті особистості. The paper presents the results of the theoretical and empirical study of the possibilities of using autobiographical narrative for diagnosing the traumatic memory of the individual. The views of foreign and local psychologists on the nature of the generation of narrative, it’s using as a powerful psychotherapeutic tool. The features of representation experience and selectivity of consciousness regarding to its preservation have been described. The empirical study was based on the method of autobiographical narrative with the topic: “Traumatic event in my life” and Mississippi scale for assessing post-traumatic stress reactions. Based on the data analysis of psycholinguistic autobiographical narrative was created three-level scale ratio, that typical only for texts with traumatic content. We described the characteristics of psycholinguistic indicators, which can serve as guidelines in the diagnostic study of the traumatic experience of the individual. According to the features of writing autobiographical narrative by diagnosed, done its division into four types: ambivalent, neutral, negative and positive. Estimated level of posttraumatic stress disorder of patients and based on these data, done the analysis of the relationship between the type of autobiographical narrative and the level of posttraumatic stress disorder. Offered and proved the feasibility of using autobiographical narrative as a diagnostic tool in the study of traumatic memory of the individual.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherLesya Ukrainka Eastern European National Universityuk_UK
dc.subjectавтобіографічний наративuk_UK
dc.subjectпсихолінгвістичний аналізuk_UK
dc.subjectтравматична пам’ятьuk_UK
dc.subjectпосттравматичний стресовий розладuk_UK
dc.subjectautobiographical narrativeuk_UK
dc.subjectpsycholinguistic analysisuk_UK
dc.subjecttraumatic memoriesuk_UK
dc.subjectposttraumatic stress disorderuk_UK
dc.titleАвтобіографічний наратив як діагностичний інструментарій під час дослідженні травматичної пам’ятіuk_UK
dc.title.alternativeAutobiographical Narrative as a Tool of Studying Traumatic Memoryuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:East European Journal of Psycholinguistics, 2014, Volume 1, Number 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Vasyluk.pdf2,4 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.