Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/3320
Назва: Морфема як компонент авторського словотвору (на матеріалі віршів Пауля Целана)
Інші назви: Morpheme as a Component of the Author’s Word Formation (Based on the Poetry of Paul Celan)
Автори: Новак, Галина
Лещук, Юлія
Novak, Halina
Leshchuk, Julia
Бібліографічний опис: Новак Галина, Лещук Юлія. Морфема як компонент авторського словотвору (на матеріалі віршів Пауля Целана) / Г. Новак, Ю. Лещук // Типологія та функції мовних одиниць : наук. журн. / редкол. : Н. М. Костусяк (гол. ред.) та ін. ; Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки. – Луцьк, 2014. − № 1. – С. 222–231.
Дата публікації: 2014
Дата внесення: 25-лют-2014
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: морфема
морфемний повтор
«морфемна гра»
стилістичний прийом
авторизм
morpheme
morphemic repetition
the play of morphemic meanings
a stylistic device
authorism
Короткий огляд (реферат): В статті запропоновано лінгвостилістичний аналіз морфеми як компонента індивідуально-авторського словотвору у віршованих текстах Пауля Целана. Порушення звичної сполучуваності морфем у складі слова, що є характерним для творчої манери поета, породжує стилістичний прийом. У статті проаналізовано префіксальні та суфіксальні авторизми з перспективи їхньої семантико- стилістичної складової; визначено особливості «морфемної гри», яка не лише обіграє існуючі в мові значення, а й створює нові; з’ясовано функції морфемного повтору, а саме медіального та анафоричного; виявлено особливості «словесних ланцюгів», семантику яких простежити важко, оскільки вони утворюються на основі хаотичного нанизування морфем і тому відіграють функцію лише звукового символізму у віршованих текстах, що вивчаються. У рамках статті досліджено не лише особливості авторського словотвору з існуючих в мові морфем, а й навпаки – явище декомпонування лексем на морфеми, які набувають у поетичному просторі Пауля Целана повнозначної семантики. The article is devoted to linguo-stylistic research of morpheme as a component of individual word formation in poetic texts of Paul Celan. Violation of the usual compatibility of morphemes in the word, which is typical of Paul Celan’s manner, forms a stylistic device. The article analyses prefixal and suffixal authorisms from the perspective of their semantic and stylistic component, the play of meanings, which is caused with morphemes; the functions of repetition of the root and prefixal morphemes are studied; the peculiarities of the so called «word chains» are described and it has been found out, that the semantics of those chaotic chains of morphemes is difficult to interpret and that is why their function in the poetry texts is to deliver the acoustic symbolism in the texts of Paul Celan. In the framework of the article not only the features of the author’s word formation are analysed, but also the peculiarities of decomposition of the lexemes into the morphemes, that are defined in the poems as meaningful elements.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/3320
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Типологія та функції мовних одиниць, 2014, № 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Novak2.pdf1,16 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.